Sergiusz Prokurat
Dyrektor Centrum Studiów Polska-Azja (CSPA), wykładowca nauk ekonomicznych na Euroregional University of Economy oraz na studiach MBA organizowanych przez ISG Paris.
W kierunku zintegrowanej sprzedaży
Nadchodzi kolejna rewolucja w sprzedaży - rewolucja mobilna. O tym, jak zmienia się zachowanie klientów i proces zakupowy, redaktor HBRP Sergiusz Prokurat rozmawia z futurystą Gerdem Leonhardem.
Od intencji do czynów: innowacje z perspektywy zarządów i menedżerów
Szukając nowych szans rozwojowych, firmy muszą być innowacyjne. Tymczasem Polska fatalnie wypada we wszelkich rankingach innowacyjności.
Jacek Pałkiewicz
Jacek Pałkiewicz, reporter i eksplorator, od 40 lat przemierza peryferie świata.
Wymóg totalnego zaufania
Zdaniem Dona Peppersa, aby mówić o lojalności wśród konsumentów, organizacja musi zaproponować wysokiej jakości produkt oraz działać proaktywnie i wzbudzić zaufanie.
Jak efektywnie zdobywać klientów przez telefon?
Zdecydowana większość rozmów telefonicznych handlowców kończy się nieudaną próbą sprzedaży. Jak temu zapobiec i sprawić, aby sprzedaż przez telefon była skuteczna?
Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej?
Zmienia się struktura polskiego detalicznego rynku spożywczego – ubywa małych sklepów. W nadchodzących latach możemy spodziewać się spadku marż, konsolidacji obecnych graczy, rozwoju dyskontów i sklepów franczyzowych oraz wzrostu znaczenia strategii prowadzenia sklepów o różnym formacie przez głównych graczy. Jedno na pewno się nie zmieni – większość detalistów będzie kłaść nacisk na niskie ceny i towarzyszącą im wysoką jakość, co potwierdzają wywiady przeprowadzone wśród przedstawicieli największych sieci detalicznych w Polsce przez redakcję Harvard Business Review Polska i firmę doradczą A.T. Kearney.
Cudowna siła prostoty
Firmy, które mogą się pochwalić trwałym wzrostem, wypracowały powtarzalny model biznesowy. Na czym on polega?
Rozwój menedżerski: gotowość do ciągłych zmian
Ponad połowa badanych menedżerów spodziewa się w ciągu najbliższego roku poważnych zmian zawodowych: rozszerzenia zakresu odpowiedzialności, awansu pionowego lub poziomego albo zmiany szefa. By się do tego przygotować, potrzebują – jak sami przyznają – nowych umiejętności. Tymczasem firmy rzadko wspierają kadrę menedżerską w rozwoju.
Sztuka zarządzania doświadczeniami klientów: od punktowych inicjatyw po element strategii
Umiejętność zarządzania doświadczeniami klientów to sztuka, która pozwala nie tylko na wyróżnienie firmy, ale i na zdobywanie lojalności klientów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez redakcję Harvard Business Review Polska wraz z firmą RWE Polska, opanowanie tej sztuki wymaga od firmy przebycia długiej drogi. W jej trakcie firma coraz lepiej poznaje swoich klientów, identyfikuje kluczowe punkty styku z nabywcą i wreszcie czyni z dbałości o jego doznania element strategii i procesów operacyjnych.
Adam Małysz: momenty kryzysowe trzeba umieć przetrwać
Czterokrotny medalista olimpijski, czterokrotny indywidualny mistrz świata, czterokrotny zdobywca Pucharu Świata i zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni opowiada jak utrzymać się na szczycie.
Młodzi na rynku pracy: nie tacy straszni, jak ich malują
Mają 20‑30 lat, chodzą w trampkach i T‑shirtach, są nielojalni, nie zamierzają się poświęcać dla kariery ani uznawać żadnych autorytetów, ale za to mają niezwykle wygórowane oczekiwania wobec pracodawców. Czy młodzi ludzie stawiający pierwsze kroki na rynku pracy rzeczywiście aż tak bardzo różnią się od swoich o kilka
czy kilkanaście lat starszych szefów ubranych w pantofle i garnitury i pracujących po 50‑60 godzin tygodniowo? Nasze badanie przeczy tym stereotypom.
Sztuka koncentracji uwagi sprzedawców
Jakich pomyłek i złych strategii, osłabiających wyniki zespołu sprzedaży, należy unikać?
Jak rozwijać innowacyjność swoją i firmy
Skąd czerpać doskonałe pomysły na produkty i usługi? Z badań przeprowadzonych przez autorów książki DNA innowatora, wynika, że innowacyjni przedsiębiorcy wyróżniają się pięcioma "umiejętnościami odkrywczymi". Czy te umiejętności zaszyte są w genach, czy można się ich nauczyć? Z jednym autorów, Halem B. Gregersenem, profesorem przywództwa w INSEAD, rozmawia Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.
Krzysztof Penderecki: moje życie jest architekturą moich zamierzeń
Z artystą, który od debiutu dyrygenckiego w 1973 roku w London Symphony Orchestra występuje na podium najlepszych orkiestr symfonicznych świata, rozmawiał Sergiusz Prokurat.
Konferencja prasowa Jeffreya Gitomera
W poniedziałek siedzibie redakcji HBRP odbyła się konferencja prasowa z Jeffreyem Gitomerem, głównym prelegentem spotkania z serii SALES MASTERCLASS: Mistrzostwo w sprzedaży.
Janusz Kamiński
Janusz Kamiński to pochodzący z Polski artysta uważany za jednego z najlepszych operatorów kamery na świecie. Jego wieloletnia współpraca z reżyserem Stevenem Spielbergiem zaowocowała sukcesem takich filmów, jak: Park Jurajski, AI, Raport Mniejszości, Wojna ¦wiatów oraz Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki. Za Listę Schindlera oraz Szeregowca Ryana Kamiński otrzymał w 1993 i 1998 roku prestiżowe Oscary, przyznawane przez Amerykańską Akademię Filmową.
Szczęście to nie wszystko
Wielu badaczy bagatelizuje znaczenie szczęścia, przypisując mu rolę czynnika niezwykle ulotnego i niemierzalnego. Tymczasem szczęście można badać i ma ono związek z wielkością dochodów jednostek czy gospodarstw domowych w poszczególnych krajach.
Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych
Przedsiębiorstwa działające w Polsce dostrzegają potencjał tkwiący w mediach społecznościowych.
W kierunku zintegrowanej sprzedaży
Internet od kilku lat zmienia reguły rządzące handlem. Nie wszystkie firmy zdołały się już dostosować do nowych zasad. Tymczasem nadchodzi kolejna, wielka rewolucja w sprzedaży - rewolucja mobilna. Z Gerdem Leonhardem, futurologiem, doradcą kilkunastu międzynarodowych firm, na temat przyszłości handlu rozmawia Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.
Marketing największych prędkości
Internet i rozwiązania mobilne przyniosły prawdziwą rewolucję w marketingu, obejmującą nie tylko sposób komunikacji pomiędzy firmą a klientem, ale też komunikację pomiędzy ludźmi. Z Davidem Meermanem Scottem, strategiem marketingowym, na temat nowych zasad rządzących dziś marketingiem rozmawia
Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.