Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejWprowadzasz zupełnie nowy produkt? Zmodyfikuj swoje zasoby
Powiedzmy, że masz zasoby, procesy i wiedzę, które świetnie sprawdzają się przy podstawowej działalności twojej firmy. Czy powinieneś ich użyć w niezmienionej formie, by wprowadzić na rynek zupełnie inny produkt? Czasem to nie jest najlepszy pomysł.
Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają
Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.
4 pułapki, na które musisz uważać, tworząc nowe produkty
Opisane pułapki pokrywają znaczną część niepowodzeń firm przy opracowywaniu nowych lub udoskonalaniu starych produktów.
Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać
Podstawowym narzędziem przy takich rynkowych debiutach powinno być podejście lean start‑up, czyli strategia koncentrująca się na szybkim wprowadzeniu produktu na rynek.
Czy nowy produkt okaże się sukcesem
Działający na kilku rynkach polski producent wyrobów cukierniczych wprowadza do sprzedaży nowy produkt. Menedżerowie działu marketingu, kierując się intuicją, chcą uruchomić produkcję, nie czekając na wyniki badań rynkowych.
Przemysław Szuder: Wybór dalszego kierunku rozwoju
Wybór właściwego kierunku powinien być oparty na solidnej analizie trendów i danych rynkowych.
Marcin Talarek: Budowanie zupełnie nowych kompetencji
Zanim menedżerowie podejmą strategiczną decyzję dotyczącą przyszłości firmy, powinni dokładnie przeanalizować czynniki ryzyka związane z poszczególnymi wyborami.
Michał Mazur: Oczekiwania klientów się zmieniają
Dalsze kroki wymagają nie tylko instynktu, ale usystematyzowanych działań.
Rozwiąż swoje problemy w 3 krokach
Większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania.
Dariusz Zbytniewski: za wiedzą właścicieli spółki należałoby przygotować plan jej rozwoju
Problem, czy koncentrować się na dotychczasowej działalności czy wejść w nowe obszary usług, nie wywołałby tak silnych kontrowersji w firmie, gdyby lepsza była w niej komunikacja, a proces opracowywania strategii spółki przebiegał w sposób bardziej usystematyzowany.
W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?
Oto typowy dylemat dobrej firmy: jej klienci są tak zadowoleni, że proszą lub wręcz nalegają, aby firma zaczęła oferować nowe produkty i usługi. Słabo, jeśli prośby lub sugestie klientów dotyczą dziedzin, w których nasza firma nie ma doświadczenia.