Rozwój produktu
90 miliardów na innowacje w nowym programie Horyzont Europa
W latach 2021-2027 w ramach programu ramowego Horyzont Europa, na badania i innowacje przeznaczonych zostało rekordowe 90 miliardów euro.
Co szef MŚP powinien wiedzieć o projektowaniu skutecznych ofert w czasach wysokiej zmienności?
Bieżący rok powitał nas inflacją, rewizją prognoz gospodarczych oraz „czarnym łabędziem”, czyli koronawirusem. Jak w warunkach, kiedy musimy elastycznie reagować na to, co dzieje się na rynku, skutecznie projektować oferty, które będą odnosić sukces?
Jak zwiększyć ofertę produktową?
Czasem warto korzystać z zasobów zewnętrznych. Zobacz, jak zrobił to koncern farmaceutyczny Merck.
Wprowadzasz zupełnie nowy produkt? Zmodyfikuj swoje zasoby
Powiedzmy, że masz zasoby, procesy i wiedzę, które świetnie sprawdzają się przy podstawowej działalności twojej firmy. Czy powinieneś ich użyć w niezmienionej formie, by wprowadzić na rynek zupełnie inny produkt? Czasem to nie jest najlepszy pomysł.
Luksus na miarę prezesa
Współcześni prezesi i właściciele firm w Polsce lubią pławić się w luksusie. Bardziej niż kategoria oraz marka produktu liczą się dla nich doświadczenia związane z danym brandem.
Po sukces za granicę
Polskie firmy działające za granicą to liga sama w sobie – są znacznie dojrzalsze od tych, które funkcjonują wyłącznie na rynku lokalnym.
Ile powinien kosztować nowy produkt?
Wprowadzanie nowego produktu na rynek to długotrwały i skomplikowany proces. Jednym z istotnych jego elementów jest ustalenie ceny.
Łatwiejsze drukowanie poza domem i pracą
Umieszczone w miejscach publicznych samoobsługowe urządzenia umożliwiające szybkie wydruki stanowią spore ułatwienie dla osób potrzebujących szybko dostarczyć dokumenty do urzędu lub zaprezentować je klientowi.
Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają
Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.
4 pułapki, na które musisz uważać, tworząc nowe produkty
Opisane pułapki pokrywają znaczną część niepowodzeń firm przy opracowywaniu nowych lub udoskonalaniu starych produktów.
Opakowanie a układ nerwowy potencjalnego nabywcy
Większość przedsiębiorstw ma świadomość, że wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu (np. jogurtu o smaku rambutanu, który szybko trafia w krąg zainteresowań konsumentów) to jednocześnie moment narodzin konkurencji. W przypadku gdy produkt oferowany przez konkurencję okaże się lepszy, pojawia się szansa, że odbije część bądź wszystkich klientów pierwszemu przedsiębiorstwu. Jakie działania w takiej sytuacji musi podjąć firma, aby utrzymać się na rynku i zachować pozycję lidera?
Wiesław Żywicki: Jeżeli produkt wypełnił niszę, inni gracze zechcą ją wykorzystać
Podstawowym narzędziem przy takich rynkowych debiutach powinno być podejście lean start‑up, czyli strategia koncentrująca się na szybkim wprowadzeniu produktu na rynek.
Czy nowy produkt okaże się sukcesem
Działający na kilku rynkach polski producent wyrobów cukierniczych wprowadza do sprzedaży nowy produkt. Menedżerowie działu marketingu, kierując się intuicją, chcą uruchomić produkcję, nie czekając na wyniki badań rynkowych.
Przemysław Szuder: Wybór dalszego kierunku rozwoju
Wybór właściwego kierunku powinien być oparty na solidnej analizie trendów i danych rynkowych.
Marcin Talarek: Budowanie zupełnie nowych kompetencji
Zanim menedżerowie podejmą strategiczną decyzję dotyczącą przyszłości firmy, powinni dokładnie przeanalizować czynniki ryzyka związane z poszczególnymi wyborami.
Michał Mazur: Oczekiwania klientów się zmieniają
Dalsze kroki wymagają nie tylko instynktu, ale usystematyzowanych działań.
Rozwiąż swoje problemy w 3 krokach
Większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania.
Wymóg totalnego zaufania
Zdaniem Dona Peppersa, aby mówić o lojalności wśród konsumentów, organizacja musi zaproponować wysokiej jakości produkt oraz działać proaktywnie i wzbudzić zaufanie.
Dariusz Zbytniewski: za wiedzą właścicieli spółki należałoby przygotować plan jej rozwoju
Problem, czy koncentrować się na dotychczasowej działalności czy wejść w nowe obszary usług, nie wywołałby tak silnych kontrowersji w firmie, gdyby lepsza była w niej komunikacja, a proces opracowywania strategii spółki przebiegał w sposób bardziej usystematyzowany.
W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?
Oto typowy dylemat dobrej firmy: jej klienci są tak zadowoleni, że proszą lub wręcz nalegają, aby firma zaczęła oferować nowe produkty i usługi. Słabo, jeśli prośby lub sugestie klientów dotyczą dziedzin, w których nasza firma nie ma doświadczenia.