Kreatywność
Bez kreatywności tkwilibyśmy w miejscu: nasi przodkowie nie roznieciliby ognia, nie wynaleźliby koła, a tym bardziej nie miałaby miejsca żadna z rewolucji przemysłowych. Kreatywność jest podstawą innowacji i zmian – a więc motorem naszego rozwoju. Czy wiesz, jak skutecznie podkręcić swoją kreatywność i nauczyć się myśleć kreatywnie?
Pokaż więcejJanek Sikora, Plente: „Każdy może się nauczyć kreatywności”
Kreatywność stała się jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w świecie biznesu zdominowanym przez nowe technologie. O tym, jak ją pielęgnować na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, opowiada kolejny gość Sekretów Mistrzów – Janek Sikora.
Kreatywność ujarzmiona. Jak prowadzić działania kreatywne, aby maksymalizować efektywność i minimalizować ryzyko?
Dobrze i kompleksowo przeprowadzona operacja „odblokowywania” kreatywności z dużym prawdopodobieństwem pozwoli organizacji wypłynąć na „niebieski ocean” i stworzy szanse budowania nowych możliwości biznesowych.
Chcesz być innowacyjny? Musisz zadawać właściwe pytania
Dowiedz się, jak Orit Gadiesh – słynna prezes Bain & Company – przekonała jednego z pierwszych swoich klientów, do wdrożenia innowacyjnej technologii.
Urszula Dudziak: Nie czekam na lepszy moment, działam tu i teraz
Wokalistka jazzowa i kompozytorka, która wydała 50 płyt. Jako pierwsza w naszym regionie Europy została uhonorowana przez UNESCO tytułem „Artysta dla Pokoju”.
Kreatywność na co dzień
Czasami, żeby wpaść na rewolucyjny pomysł, trzeba oderwać się od codziennych obowiązków i znaleźć czas na relaks w nowym otoczeniu.
Karol Okrasa: Zawód kucharza nie polega tylko na tym, żeby przygotowywać komuś jedzenie
Jeden z najbardziej znanych kucharzy w Polsce, autor i prezenter wielu programów kulinarnych w telewizji, współwłaściciel i szef kuchni w restauracji Platter by Karol Okrasa w hotelu Intercontinental w Warszawie.
Dlaczego z wiekiem tracimy kreatywność
Dziś nikt już chyba nie wątpi, że sukces firm będzie zależał od innowacji, które rodzą się w umysłach kreatywnych pracowników.
Lider architektem kultury kreatywności
W czasach permanentnej zmiany tylko kreatywny, dynamicznie działający zespół jest gwarantem sukcesu. Potrzebuje jednak inspirującego przywódcy.
Od coworkingu nie ma odwrotu
Rosnąca popularność przestrzeni coworkingowych to jeden z bardziej widocznych trendów mijającego roku w branży nieruchomości biurowych.
Gosia Baczyńska: warto być wiernym sobie
Zaprojektowane przez nią kreacje noszą tak znane osoby, jak Kate Middleton czy Halle Berry. Polska projektantka opowiada o determinacji i podążaniu własną ścieżką.
Krzysztof Czeczot: Nie bój się, bądź cierpliwy
W aktorstwie główną oceną jego wartości jest to, czy kreacja porusza widza. W biznesie niby wszystko jest podobne, ale akcenty kładzie się gdzie indziej – przekonuje współzałożyciel firmy OSORNO.
Jak generować pomysły? Burza mózgów, dyskusja 66 i inne metody rozwiązywania problemów
Jak sprawić, aby ludzie byli kreatywni i efektywni zarazem?
Chcesz być bardziej kreatywny? Ubierz się odpowiednio!
Badania pokazują, że noszenie formalnego stroju pobudza myślenie abstrakcyjne.
3 wrogów kreatywności. To oni przeszkadzają w rozwoju twojej kariery!
Jakie działania hamują nasze twórcze myślenie?
Poszukiwanie złotego środka
Dążąc do maksymalnej efektywności, firmy tworzą środowiska pracy, które pozwalają pracownikom nie tylko na wykonywanie obowiązków, ale równocześnie kształtują twórczą kulturę organizacyjną poprzez rozwój współpracy i wyzwalanie kreatywności.
Czas wystrzelić się w kosmos, czyli kreatywni finansowi
Kto i jak powinien wspierać innowacyjność w firmach?
Zarządzanie przez spacerowanie
Czy kiedyś zastanawialiście się nad zorganizowaniem spotkania z pracownikiem lub klientem w parku?
Jak zabić mordercę pomysłów, czyli cisza przed burzą mózgów
Stajesz pod ścianą. Nie możesz się ruszyć ani o krok, a problem stoi, jak stał. Nie posuniesz się do przodu dopóki… nie zabijesz mordercy pomysłów. Jak to zrobić? Jak przerwać ciszę przed burzą... mózgów?
Rozwiązanie twoich problemów jest na wyciągnięcie ręki
W biznesie spektakularne pomysły są na wagę złota, dlatego niektórzy je sobie zawłaszczają.
Co tłumi kreatywność w naszej firmie? Jak to zmienić?
Nawet najlepsza firma nie może spoczywać na laurach. To, co zapewniało jej sukces wczoraj, nie gwarantuje go w przyszłości, konieczne są więc ciągłe zmiany.