Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

RAPORT 2019

Dialog kluczem do sukcesu

Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektore z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce. Jak radza sobie po blisko czterech latach od ogłoszenia celów zrównoważonego rozwoju? Na to pytanie odpowiadają zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska” przedstawiciele biznesu i fundacji korporacyjnych.

Dobre praktyki i punkt widzenia

Ponad 1600 godzin dobrej energii na rzecz potrzebujących 

Dziś każde przedsiębiorstwo w mniejszym lub większym stopniu zapewnia zatrudnionym zawodowy rozwój i szereg benefitów traktowanych już jako standard. 

Jak budować wrażliwość społeczną wśród kandydatów do pracy 

Społeczna odpowiedzialność biznesu i tak zwany zrównoważony rozwój, jest dziś odmieniany przez wszystkie przypadki niemal w każdej branży.

BONA FIDE – jedyne takie stypendium 

BONA FIDE to program stypendialny Fundacji ORLEN, Umożliwia on najlepszym polskim studentom naukę za granicą, a w przyszłości pracę na rzecz Polski.

Fabryki w Bangladeszu wczoraj i dziś 

Branża odzieżowa rewolucjonizuje się na naszych oczach. Do tej pory nowe kolekcje determinowały głównie zmieniające się trendy. Dzisiaj jest to również dążenie do mody przyjaznej ludziom i środowisku.

Moda na wolontariat 

W 2019 r. w PKN ORLEN i spółkach Grupy Kapitałowej ORLEN zainaugurowana została nowa odsłona Programu Wolontariatu Pracowniczego, który realizuje Fundacja ORLEN.

Moda szyta na miarę potrzeb środowiska 

Branża odzieżowa się zmienia i wszystko wskazuje na to, że coraz bardziej widoczny, również w Polsce, trend eko nie przeminie szybko.

Pierwsza „papierowa” butelka w drodze 

Grupa Carlsberg ogłosiła, że jest coraz bliżej stworzenia pierwszej „papierowej” butelki - Green Fibre Bottle - wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów.

Zrównoważona moda, czyli nasza wspólna odpowiedzialność 

Jaki wpływ na ekologiczną modę ma konsument? Czy istnieją tylko interesy globalne, czy może wygrywa suma indywidualnych decyzji? Czy pomiędzy potrzebami firm i otoczenia jest szansa na nić porozumienia i współpracę?

PKN Orlen w trosce o środowisko 

Jednym z kluczowych filarów społecznej odpowiedzialności PKN Orlen jest środowisko. Cele wyznaczone w tym obszarze sprawiają, że koncern podejmuje szereg inicjatyw służących kształtowaniu wrażliwości ekologicznej.

LPP pierwszą polską firmą w globalnym porozumieniu New Plastics Economy 

Malejące złoża surowców oraz rosnąca liczba odpadów na wysypiskach to symbole gospodarki linearnej. Odpowiedzią na narastające wyzwania środowiskowe jest model gospodarki obiegu zamkniętego.

Lafarge w Polsce: drugi raport zrównoważonego rozwoju - lokalny wkład w globalne cele 

Lafarge w Polsce opublikował drugi raport zrównoważonego rozwoju, a także specjalne dodatki dokumentujące realizację celów i zaangażowanie Lafarge i WSPÓLNIE – Fundacji LafargeHolcim w działania na rzecz lokalnych społeczności.

Podsumowanie kampanii „Trzeźwo Myślę”, promującej odpowiedzialną konsumpcję alkoholu 

Celem wszystkich dotychczasowych edycji kampanii „Trzeźwo myślę” jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu adresowana w szczególności do opiekunów małoletnich dzieci, kobiet w ciąży i kierowców.

Odnoszący sukcesy biznes to zrównoważony biznes 

Redukcja śladu węglowego o ponad 5%., dotarcie do ponad 6 mln osób z przekazem społecznym, spadek liczby wypadków – to niektóre dane ujęte w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska za 2018 r.

Ruch społecznie odpowiedzialny 

Rafał Mikołajczyk PL

Staliśmy się uczestnikami i obserwatorami zmian w podejściu biznesu do społecznej odpowiedzialności – coraz więcej firm w Polsce realizuje działania CSR, które wykraczają poza obszar filantropii.

Stawiamy na wiedzę 

Agnieszka Dolna PL

Fundacja NUTRICIA od ponad 20 lat konsekwentnie realizuje misję, którą jest ochrona, promocja i zapewnienie zdrowia poprzez żywienie.

Z Polakami po zdrowie 

Adam Piwek PL

W ubiegłym roku ponad 230 tysięcy Polaków uczestniczyło w różnych formach aktywności związanych z promocją zdrowego stylu życia, wspieranych przez Santander Consumer Bank.

Dialog kluczem do sukcesu 

Ewelina Seget PL, Marzena Atkielska PL, Agnieszka Dolna PL, Adam Piwek PL, Magdalena Grońska PL, Joanna Socha PL

Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.

RAPORT 2018

Otoczenie ma znaczenie

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju to istotny element budowania strategii każdej firmy. O wartości organizacji nie świadczą jedynie wyniki finansowe, ale również sposób działania, który przekłada się na pozytywny wpływ na środowisko, edukację czy współpracę z interesariuszami.

Kup, zużyj, nie wyrzucaj 

Joanna Socha PL

Światowe marki, rozliczane przez klientów i media, decydują się na odejście od nieetycznych praktyk, takich jak niszczenie niesprzedanych produktów czy brak wystarczającej kontroli łańcucha dostaw. 

Dobre praktyki

CSR szyty na miarę 

Anna Miazga PL

W obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu LPP stawia na kompleksowe rozwiązania. Od projektowania, poprzez produkcję, dystrybucję, aż po sprzedaż --- w swojej działalności dba o pracowników i otoczenie.

Nadajemy nowe życie tekstyliom 

Agnieszka Servaas PL

Ochrona środowiska to jeden z trzech kluczowych kierunków działalności w Grupie VIVE. W ramach troski o otoczenie firma wykorzystuje przetworzone surowce do wytworzenia produktów o wyższej jakości.

Dobre praktyki

Biznes mądry przed szkodą [DEBATA] 

Alina Szastok PL, Ewelina Jabłońska-Gryżenia PL, Ewelina Rozpara PL, Krzysztof Żarnotal PL, Filip Szumowski PL, Andrzej Losor PL, Dominika Bettman PL, Anna Miazga PL, Agata Szczotka-Sarna PL, Rafał Mikołajczyk PL, Magdalena Rzeszotalska PL

Coraz więcej organizacji uznaje CSR za istotny element budowania przewagi rynkowej. Jakie trendy w tym obszarze są najbardziej widoczne? Co stanowi największe wyzwanie dla firm? Poznaj opinie uczestników debaty redakcyjnej.

Odpowiedzialne biura 

Przemysław Różowicz PL

O projektowaniu biura przyjaznego pracownikom i jego znaczeniu w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa opowiada Przemysław Różowicz, dyrektor działu zarządzania markami, PR i CSR w Grupie Nowy Styl.

Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za społeczną działalność biznesu 

Responsib’ALL Day jest globalnym przedsięwzięciem Grupy Pernod Ricard, którego idea opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Etyka i CSR w Grupie Polpharma 

Dariusz Bąk PL

Polityka etyczna Grupy Polpharma jest w znacznej mierze podyktowana charakterem rynku ochrony zdrowia, a zwłaszcza branży farmaceutycznej.

RAPORT 2017

Nowy wymiar społecznej odpowiedzialności

CSR to pojęcie, które ni ma jednej definicji. Jego znaczenie stale ewoluuje: od inwestowania w pożyteczne społecznie inicjatywy po tworzenie wartości wspólnej - podejmowanie się działań na rzecz społeczeństwa i środowiska przy jednoczesnym czerpaniu z tego korzyści. Jak zyskać dzięki mądrej odpowiedzialności?

Jak rozumieć tworzenie wartości wspólnej 

Joanna Socha PL

Zależność pomiędzy sukcesami firm a rozwojem społecznym staje się coraz wyraźniejsza. Przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie dostrzegają korzyści płynące ze zobowiązania się do fundamentalnych zmian na rzecz otoczenia i biznesu. Dziś odpowiedzialność nie może być stawiana w opozycji do interesów firmy, gdyż dbanie o dobro wspólne leży w interesie przedsiębiorców.


Z polskiej perspektywy

Nowe oblicze CSR w Polsce 

Joanna Socha PL

Organizacje badające społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce nie mają wątpliwości: coraz więcej rodzimych firm stara się prowadzić swoją działalność w odpowiedzialny sposób – z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko.

Szefem CSR powinien być prezes 

Grzegorz Blachowski PL, Ada Konczalska-Bogucka , Monika Kallista PL, Małgorzata Chmielecka PL, Agnieszka Siarkiewicz PL, Iwona Jarzębska PL, Joanna Socha PL, Liliana Anam PL, Michał Proszewski PL

W jaki sposób koncepcja CSR realizowana jest na gruncie polskim? Jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną? Zapraszamy do przeczytania debaty.

Punkt widzenia i dobre praktyki

Punkt widzenia i dobre praktyki

Odpowiedzialny biznes dla najmłodszych 

Mateusz Dziób PL

CSR powinien zaczynać się od troski o dzieci, które w przyszłości staną się świadomymi konsumentami i pracownikami.

Spotkajmy się przy piwie 

Andrew Highcock

O odpowiedzialności, jaka spoczywa na producentach piwa w sytuacji zmieniającego się rynku i trendów społecznych, mówi Andrew Highcock, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej.

Lotnisko – odpowiedzialny sąsiad 

Monika  Pabisek PL,  Barbara Stefańska  PL,  Katarzyna Gajus-Wyrwicz PL

Działalność portu lotniczego to szansa na pracę dla osób mieszkających w sąsiedztwie, to zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, wreszcie rozwój gospodarczy, nowi inwestorzy, którzy wybierają Małopolskę właśnie ze względu na bliskość lotniska.

Budowanie bez barier 

Adam Targowski PL

Skanska tworzy swoje budynki w taki sposób, aby były maksymalnie dostępne dla wszystkich użytkowników, a jednocześnie stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. W ten sposób szwedzki deweloper wpisał odpowiedzialność za najbliższe otoczenie w swój model biznesowy.

Punkt widzenia i dobre praktyki

Punkt widzenia i dobre praktyki

Szukasz inspiracji? Poznaj najlepsze książki biznesowe »