Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Regis Lemmens: od sprzedaży do współtworzenia produktu

·
Regis Lemmens: od sprzedaży do współtworzenia produktu

Internet zapewnia łatwy dostęp do informacji produktowych – w związku z tym klienci stali się niezwykle wymagający. Sprzedawcy nie są już dla nich źródłem informacji. W tej sytuacji rola handlowców musi ulec przedefiniowaniu.

Dr Régis Lemmens to specjalista w dziedzinie sprzedaży, założyciel firmy konsultingowej Sales Cubes, wykładowca akademicki, pracujący ze studentami belgijskich, holenderskich i brytyjskich uczelni, współautor książki From Selling to co‑Creating. W myśl jego teorii handlowcy powinni zrezygnować ze swoich tradycyjnych ról i włączyć się w proces tworzenia produktu. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem, są najlepszym źródłem informacji o jego potrzebach. 

Aby sprzedawca mógł współtworzyć produkt, konieczna jest jednak zmiana myślenia o procesie sprzedaży. Handlowcy nie mogą koncentrować się wyłącznie na produktach, co często robili do tej pory. Powinni przede wszystkim zacząć dostrzegać potrzeby klientów i do nich dostosowywać swoją ofertę. Takie podejście, skoncentrowane na kliencie, powinny zacząć stosować nawet te firmy, których produkt jest relatywnie prosty. Podejście produktocentryczne jest obecnie uzasadnione tylko wówczas, gdy, w obrębie zespołów sprzedażowych, zrównoważone jest koncentracją na doświadczeniu i potrzebach klienta. 

W nowych warunkach sprzedawcy powinni się stawać konsultantami klientów, budującymi z nimi długoterminowe relacje. Ważne jest przy tym, aby ta transformacja dotyczyła nie tylko poszczególnych sprzedawców, ale całych organizacji. Zdaniem dr. Lemmensa konieczna jest zmiana kultury organizacyjnej, w efekcie której relacje będą budowane nie między poszczególnymi osobami we współpracujących firmach a między samymi firmami. 

Klienci coraz częściej chcą mieć wpływ na kierunek rozwoju produktów. Nowa logika sprzedaży, zamiast badań fokusowych, proponuje rozwijanie produktów wspólnie z klientami – przekonuje dr Régis Lemmens.

Według badań prowadzonych przez naszego rozmówcę w ramach głośnego projektu Sprzedaż 2020, firmy, które już dziś zaczną stosować takie podejście, szybko zdobędą przewagę nad konkurencją i staną się liderami swoich branż.

Poniżej zapis rozmowy. Zachęcamy do obejrzenia.