Lean może wielu osobom wydawać się bardziej krótkoterminową przygodą i jednym z wielu projektów biznesowych niż kompleksową i konsekwentnie wprowadzaną strategią działania. Można jednak traktować metodykę szczupłego zarządzania jako fundament organizacji, pod warunkiem systemowego podejścia do jej implementacji.
Szczupłe zarządzanie kojarzy się głównie z mniejszymi przedsiębiorstwami, które zachowują elastyczność dzięki ciągłemu dostosowywaniu swoich strategii i zasobów do zmieniających się warunków biznesowych. W dużych organizacjach, takich jak liczący 2500 osób Infosys Poland, jest podobnie, jednak wszystko obarczone jest efektem skali i złożoności. W naszym przypadku efektywność strategii lean zależy od uwzględnienia konsensusu między procesami, które na co dzień obsługują nasi pracownicy, a koniecznością generowania wartości dodanej dla klienta. Dlatego podczas implementacji niezwykle istotny był jasny podział ról w zespole, wspólne ustalenie celów i nakreślenie wizji, która nie mogła być narzucona odgórnie.