Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia. Co się dziś kryje za społeczną odpowiedzialnością biznesu?
Działania określane mianem społecznej odpowiedzialności biznesu traktuje się często jako pudrowanie wizerunku i zakamuflowany PR. Nic dziwnego, gdyż tematyka CSR i zajmujący się nią ludzie często trafiają do działów marketingu i PR. Dlatego zarówno firmowi liderzy, jak i menedżerowie powinni zrozumieć, że wszelkie działania, które nie prowadzą do długoterminowych zysków społeczeństwa, są kiepskim wyznacznikiem społecznej odpowiedzialności firmy.
Na szczęście coraz więcej polskich przedsiębiorstw doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Firmy chętnie chwalą się wszelką działalnością pozabiznesową, mającą na celu kreowanie korzyści dla ich otoczenia. Nie ma w tym nic złego, bo takie podejście nie tylko korzystnie wpływa na postrzeganie firmy na zewnątrz, ale też może prowadzić do pozytywnych zmian w społeczeństwie. Aby jednak rezultaty zostały naprawdę docenione, działania nie mogą być doraźne.
Na czym powinny polegać kompleksowe i długoterminowe działania w ramach CSR‑u? Z jakimi największymi wyzwaniami muszą zmierzyć się firmy, które chcą prowadzić odpowiedzialny biznes? Jakie rozwiązania mogą stosować, aby poradzić sobie z wyzwaniami? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukali uczestnicy debaty redakcyjnej Harvard Business Review Polska, która odbyła się w redakcji miesięcznika w Warszawie.
W rozmowie wzięli udział:
Katarzyna Hałat‑Zientała, Sustainability and External Relations Manager Poland and Baltics w Danone,
Iwona Jarzębska, prezes zarządu Fundacji Banku Millennium,
Beata Konecka, szef marketingu Schenker,
Liliana Anam, menedżer zarządzająca CSRinfo,
Jolanta Bosca, wiceprezes zarządu Wspólnie – Fundacji LafargeHolcim,
Jakub Krzewina, Group CSR and Internal Communication Coordinator w Raben Management Services,
Ewelina Rozpara, menedżer ds. PR i projektów marketingowych w Grupie VIVE.
Debatę moderowała Joanna Socha, redaktorka „Harvard Business Review Polska”.
Zachęcamy do zapoznania się z zapisem debaty.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Zapoznaj się z całością raportu poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu »
Biznes mądrze odpowiedzialny
Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia.