Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena. W opisanym przypadku w otoczeniu firmy OS Card, będącej wieloletnim liderem rynku, nagle wyrasta poważny gracz, którego strategia jest prosta – rywalizowanie ceną.
Gdybym miała taki sam dylemat, jaki ma prezes Maciej Kowal, przede wszystkim spróbowałabym określić kilka istotnych elementów, które podpowiedziałyby mi, jak i do kogo adresować ofertę. Zrobiłabym analizę klientów i podzieliła ich na grupy według cechy podatności na wybrane, istotne dla nich czynniki. Część tej analizy została zresztą już wykonana przez pracowników OS Card. Wyróżnili w ten sposób grupę klientów sieci sklepów detalicznych i hipermarketów podatnych na cenę, dla których jest ona elementem decydującym o wyborze oferty...