Zmienne i niepewne otoczenie rynkowe mobilizuje firmy do poszukiwania bezpiecznych obszarów działania i rozwijania umiejętności szybkiego wychwytywania zagrożeń. Firmy starają się dostosować do tych trudnych warunków, tworząc otwarte i elastyczne strategie, które pozwalają na szybkie stawianie czoła wyzwaniom i szansom rynkowym.
Ostatnie lata to okres szybkiego wzrostu Banku Pocztowego, który potrafił wykorzystać szansę, jaką zapewniało mu wykorzystanie unikalnego kanału dystrybucji Poczty Polskiej i znalezienie niszy, np. w postaci korzystających z tego kanału klientów, z miejscowości do 50 tys. mieszkańców oraz nieubankowionych. Znalezienie niszy biznesowej i wykorzystanie z powodzeniem nadarzającej się szansy to bez wątpienia dobra recepta na sukces, jednak wysoka zmienność otoczenia rynkowego powoduje, że nawet najlepsza strategia musi być elastyczna i zdolna do zmian (zobacz ramkę Nisza, którą zagospodarował Bank Pocztowy).
Przykład Banku Pocztowego stał się punktem wyjścia debaty redakcyjnej poświęconej tematyce strategii firm w zmiennych warunkach rynkowych...