Coraz więcej polskich firm inwestuje nawet 39% swojego budżetu reklamowego w wysokiej jakości content marketing. Jednym z podstawowych działań w marketingu treści jest prowadzenie bloga firmowego. Co zrobić, aby twój blog naprawdę działał i wyświetlał się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania w Google? Oto kilka kluczowych life‑hacków od ekspertów Delante o tym, jak pozycjonować bloga w Google.
Widoczność bloga firmowego w Google to...
...kluczowa sprawa. W końcu nieważne, ile pracy włożysz w przygotowanie nawet najlepszego artykułu, czy e‑booka – nie przyniesie to żadnego rezultatu, jeśli nie dotrzesz z nim do szerokiego grona odbiorców. W tym właśnie pomaga pozycjonowanie bloga w Google i ruch organiczny. O czym musisz pamiętać, aby twój blog firmowy osiągnął sukces w SEO i zwiększył widoczność twojego biznesu w sieci?
Strategia i konsekwencja
Content Marketing Institute udowodnił, że 60% najskuteczniejszych online marketerów ma sprecyzowaną i ułożoną krok po kroku strategię contentową. Chcesz być jednym z nich? Zatem pierwsze miejsce na liście porad o pozycjonowaniu bloga firmowego musi zająć konsekwentnie wdrażana i dobrze zaplanowana strategia content marketing.
Optymalizacja strony WWW
Contentowy plan działania z pewnością nie zaszkodzi. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie bloga firmowego to nie tylko treści, ale także dobry front‑end i back‑end strony. Wujek Google nie lubi „ociężałych”, długo ładujących się serwisów z przestarzałym designem, przepełnionych grafikami i animacjami w starych, nieoptymalizowanych formatach.
Na początek przetestuj swoją firmową stronę, a przede wszystkim podstronę z blogiem, za pomocą dwóch prostych, bezpłatnych narzędzi od Google: Mobile Friendly Test i PageSpeed Insights. Uzyskane tam raporty i porady pokaż swoim specom IT. Oni już będą wiedzieć, co z tym zrobić.
Optymalizacja contentu pod SEO
To nie koniec. Nie dość, że poruszane przez Ciebie na blogu tematy i treści muszą być naprawdę interesujące i przydatne dla twojego czytelnika, a firmowa strona powinna być user‑friendly, mobile‑friendly i SEO‑friendly, to jeszcze sam tekst musi być odpowiednio zoptymalizowany, zgodnie z aktualnymi zasadami SEO i wymaganiami algorytmów Google. Odpowiednia długość tekstu (minimum 300 słów), struktura nagłówków, czy opisy alternatywne dołączanych przez ciebie infografik to absolutne minimum.
Szukaj złotego środka. Gdzieś pomiędzy wciągającym felietonem, a sztywnym tekstem SEO, pisanym pod konkretną frazę, znajduje się klucz do serc potencjalnych, żywych odbiorców, jak i robotów Google. To właśnie ten złoty środek zapewni ci efektywne pozycjonowanie bloga firmowego.
Pro‑tip: przydatnych wskazówek w trakcie publikowania tekstu na twojej stronie WWW dostarczą ci wtyczki do Wordpress, które są absolutnym must have w narzędziowniku dobrego content managera. A przynajmniej jedna z nich. Koniecznie przetestuj Yoast SEO lub All‑in‑one SEO.
Analityka
Kiedy strona WWW działa perfekcyjnie, a ty konsekwentnie publikujesz kolejne treści w duchu dobrych praktyk SEO, efekty z czasem po prostu muszą się pojawić. Po kilku miesiącach zobaczysz wzrost ilości organicznych odwiedzin, a po 6‑12 miesiącach skok w ilości „gorących” leadów, Klientów, którzy wiedzą, po co do ciebie przyszli i są realnie zainteresowani. Aby jednak być na bieżąco z postępami w pozycjonowaniu bloga w Google, pamiętaj o analityce. Zaprzyjaźnij się z takimi narzędziami jak Google Analytics, czy SEMrush. Bez tego ani rusz w SEO.
Pozycjonowanie bloga w Google – jak zacząć?
To tylko kilka porad na początek. Strategia SEO, połączona z dobrym content marketingiem, to niezliczona ilość zadań i elementów do wdrożenia. Powyższe zasady pomogą ci zbliżyć się z twoim firmowym blogiem do szczytów list przebojów w Google. Wiedza to potęga – także w SEO i pozycjonowaniu stron. Więcej o tym, jak pozycjonować blogi i strony firmowe, przeczytasz na blogu Delante, krakowskiej agencji SEO.