Porządkowanie sytuacji w polskim oddziale należy rozpocząć od rozwiązania umowy o pracę z nieuczciwymi pracownikami. Centrala może to zrobić na dwa sposoby – dyscyplinarnie zwolnić osoby odpowiedzialne za nadużycia albo rozstać się z nimi za porozumieniem stron. W drugim przypadku może spróbować wyciszyć sprawę, aby zminimalizować straty wizerunkowe. Zwykłym wypowiedzeniem z zachowaniem okresu wypowiedzenia, jako rozwiązaniem pośrednim, nie osiągnie żadnego celu.
Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »
Menedżerowie okradli firmę! Co robić?
Jak wybrnąć z kryzysu i ukarać winnych?
Decydując się na zwolnienie dyscyplinarne, centrala powinna zadbać o dokładne opisanie powodów takiego kroku. Przyczyny wskazane w piśmie adresowanym do pracownika są uznawane za ostateczne i przed sądem nie będzie można podać nowych. Gdyby spółka nie dysponowała profesjonalnym raportem, do niej należałoby zebranie dowodów i przywołanie ich w piśmie rozwiązującym stosunek pracy. W takiej sytuacji powinna też wcześniej zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy na czas postępowania oraz odebrać mu dostęp do swoich pomieszczeń i uniemożliwić wykasowanie maili i usunięcie dokumentów, co jest częstą strategią nieuczciwych pracowników, kiedy tylko dowiadują się o kontroli.