Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Kultura na miarę ery cyfrowej

Premium

· · 8 min
Kultura na miarę ery cyfrowej

Nowe wyzwania sprawiły, że Pratt & Whitney, blisko stuletnie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją silników do samolotów cywilnych i wojskowych, podjęło decyzję o gruntownej zmianie kultury organizacyjnej. O tym, jak przeprowadzić taką zmianę w dużej, międzynarodowej firmie i czego można się nauczyć z tak ambitnego procesu, opowiada Kevin P. Smith, wiceprezes ds. HR w Pratt & Whitney Canada, firmy posiadającej zakłady produkcyjne w Polsce.

Jak opisałby pan kulturę organizacyjną w Pratt & Whitney?

Nasza obecna kultura znajduje się w stanie przejściowym. Pratt & Whitney to organizacja złożona ze specjalistów nastawionych na rozwój nowych technologii i nowych systemów napędowych, które w przyszłości miałyby być używane na świecie. Nasza kultura w dużej mierze była zorientowana na wyniki. Dzięki solidnym procesom, procedurom oraz metodom operacyjnym udawało nam się osiągać wzrost i dostarczać klientom produkty najwyższej jakości, co jest szczególnie ważne w sektorze lotniczym. Silne nastawienie na realizację wyników przesłaniało nam jednak pewne problemy, z którymi obecnie staramy się uporać.

Do niedawna w naszej firmie raczej nie tolerowaliśmy błędów i nie pozostawialiśmy wiele miejsca na pomyłki. Nie akceptowaliśmy złych wiadomości, a pracownicy zawsze starali się podkreślać pozytywne aspekty każdej sytuacji. Nie było to wynikiem celowych zaniedbań, lecz chęci ludzi, by pracować dobrze i postępować właściwie. Z tego powodu obawiali się mówić o problemach oraz wyzwaniach, z którymi się zmagali. Moim zdaniem, w tamtym czasie kierownictwo niezbyt przychylnie odnosiło się do otwartej dyskusji. Tymczasem to właśnie znajomość istotnych informacji oraz swobodna rozmowa o trudnościach powodują, że firma może podjąć właściwą decyzję w odpowiednim czasie. Złe wieści nie stają się lepsze wraz z upływem czasu. Podobnie dzieje się, kiedy reagujemy na nie w sposób negatywny.

...

PRZECZYTAJ TAKŻE: Świadomie kreowana kultura organizacyjna »

Kulturę firmy kształtuje prezes 

John van Etten , Filip Szumowski PL

O tym, jak wywierać pozytywny wpływ na kulturę organizacyjną, mówi John van Etten.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Filip Szumowski

Redaktor "ICAN Management Review", Co-Active Coach i Scrum Master (PSM I)

Kevin P. Smith

Wiceprezes ds. HR w Pratt & Whitney Canada.

Polecane artykuły