Podstawą sukcesu każdego biznesu jest uważne słuchanie klientów i dokładne określenie ich potrzeb oraz wyzwań, przed jakimi stają. Jest to jedna z podstawowych zasad marketingu i sprzedaży. Dotyczy również rynku B2B, na którym funkcjonuje Taurus.
Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »
Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać
Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.
Aby zdobyć tego rodzaju wiedzę, należy przeprowadzić szczegółową i kompletną analizę, która pozwoli opracować efektywną strategię, odpowiadającą na wyzwania otoczenia. Dzięki niej możemy wykorzystać rynkowe szanse do budowania przewagi, która pozwala osiągnąć założone cele. Moim zdaniem, problemy firmy Taurus zaczęły się w momencie tworzenia koncepcji strategii opartej na subskrypcji. To właśnie wtedy marketingowy aspekt funkcjonowania firmy został zaniedbany.