Które książki biznesowe warto przeczytać? Skąd czerpać wiedzę o najlepszych metodach sprzedaży? Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie 5 propozycji książek, które odpowiedzą na te pytania i pomogą Ci poznać tajniki sprzedaży.
Sprawne poruszanie się po świecie sprzedaży wymaga wielu umiejętności. Jak sprzedawać, by inni kupowali? Jak przyciągnąć nowych klientów, a jednocześnie utrzymać stałych? Mówi się, że wiedza to do potęgi klucz – i my się z tym zgadzamy. Każdy menedżer sprzedaży stara się być najlepszy w swej dziedzinie. Człowiek uczy się całe życie, czerpiąc wiedzę z różnych źródeł, aby stale poszerzać swoje kompetencje. Obecnie rynek proponuje wiele rozwiązań i źródeł wiedzy, jednakże nie zawsze wiadomo, skąd najlepiej pozyskiwać doświadczenie. Z tego powodu nasz zespół przygotował 5 propozycji książek o sprzedaży, które naszym zdaniem zapewniają kompleksową wiedzę dla każdego handlowca. Przedstawione tytuły pomogą usystematyzować posiadaną już wiedzę, a także pozyskać nową.
Poznaj najlepsze książki biznesowe oraz metody sprzedaży
Paradoks innowacji sprzedażowej. Jak wykorzystać nowoczesne metody do optymalizacji efektywności sprzedaży, Howard Dover
Obowiązkowa lektura dla wszystkich liderów, którzy pragną zrozumieć zmiany na rynku B2B oraz chcą być na bieżąco z najnowszymi technologiami. Dowiesz się, z czym wiąże się wprowadzenie nowych rozwiązań, czym jest paradoks innowacji sprzedażowej oraz jak pokonać to wyzwanie. Analizując przykłady firm, liderów i zespołów, książka ta przedstawia strategie, które pozwoliły przełamać paradoks innowacji sprzedażowej i osiągnąć wyższą efektywność. Wraz z rosnącą automatyzacją i zmechanizowaniem procesów sprzedażowych, istotne jest zrozumienie wpływu tych zmian na klientów i odpowiednie dostosowanie strategii sprzedażowej.
Potęga eksperymentowania. Podejmowanie decyzji w świecie, którym rządzą dane, Michael Luca, Max H. Bazerman
Eksperymenty często kojarzą się z pracą w laboratorium, jednak okazuje się, że różne badania otaczają nas częściej, niż nam się wydaje. Podana lektura zawiera case study światowych firm, które nie boją się eksperymentować i na tym zyskują. Celem autorów jest pokazanie, jak wartościowe jest eksperymentowanie, jak nie wpaść w różne pułapki oraz jak robią to przedsiębiorcy i rządy. Nauczysz się również, kiedy eksperymentowanie jest przydatne, jakie wnioski można z niego wyciągnąć oraz jakie ma znaczenie dla biznesu. Podobno bez ryzyka nie ma zabawy!
Pewny zysk! Jak stworzyć biznes odporny na każdy kryzys, Hermann Simon
Podejmując jakieś działanie zawsze celujemy w to, aby zyskać jak najwięcej. Dla biznesu zysk to wyznacznik stałego sukcesu i przetrwania na rynku. Stanowi on podstawę przedsiębiorstwa, jednak dowiesz się tego jedynie z tej książki - poznasz z czym konkretnie wiąże się zysk. Pozycja ta ukazuje różnorakie strony i aspekty zjawiska zysku, takie jak stosowane pojęcia, rodzaje zysku, cele, etyka, przyczyny i czynniki napędzające zysk. Dzięki Hermannowi Simonowi dowiesz się, jak odnieść trwały sukces oraz jak zyskiwać, bo przecież nikt nie chce tracić.
Doświadczenia klientów. Od idei firmy do zachwytu konsumenta, Simon Clatworthy
Klient nasz pan – jak prawdziwe może być to stwierdzenie? Jeśli chcesz wiedzieć, jaką rolę w biznesie pełni klient oraz jak do niego podchodzić, by osiągnął pełnię satysfakcji, ta książka z pewnością ci pomoże. Obecnie większość organizacji uczestniczy w transformacji, która polega na postawieniu potrzeb klienta w centrum działalności biznesowej. Autor na potrzeby książki posługuje się terminem „doświadczeniocentryczny”, by w pełni oddać znaczenie relacji z klientami. Podręcznik ten zawiera cenne rady, które umożliwią firmie zorganizowanie się w taki sposób, by doświadczenia zapewniane klientom były jak najlepsze.
Siła rekomendacji. Jak Amazon, Netflix i Spotify skutecznie angażują uwagę użytkowników, Michael Schrage
Każdy z nas ceni dobrą radę, korzysta z subtelnych sugestii i z chęcią czerpie inspiracje od innych ludzi. Jednak dlaczego wybierasz tę, a nie inną poradę? Michael Schrage w swojej książce skupia się na aspektach technologii, które sprawiają, że rekomendacje są tak skuteczne. Autor stara się jednak odejść od strony technicznej i pragnie przedstawić to zjawisko w szerszym jego rozumieniu. Schrage przedstawia rozwiązania wykraczające poza technologie i rynki oraz zwraca uwagę na kreatywność i różnorodność tej dziedziny. Schrage skupia się również na roli historii i człowieka w całym procesie transformacji. Nie sposób docenić przyszłości silnika rekomendacji bez zrozumienia roli maszyn i człowieka w procesach decyzyjnych.
Które książki o sprzedaży wybrać?
Książki biznesowe stanowią wartościowe narzędzie dla osób z branży, które pragną doskonalić swoje umiejętności i osiągnąć sukces w środowisku biznesowym. Wyróżnione tytuły zostały stworzone przez doświadczonych ekspertów, zatem przedstawiona wiedza jest zdecydowanie cenna. Począwszy od podstaw, aż do innowacyjnych podejść, każda z przedstawionych przez nas pozycji oferuje cenne wskazówki, metody, techniki i strategie, które z pewnością okażą się przydatne dla każdego menedżera sprzedaży lub handlowca. Dzięki tym książkom podniesiesz swoje kompetencje dotyczące efektywności sprzedażowej oraz rozwoju osobistego! Niezależnie od tego, czy długo działasz w sprzedaży, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki, lektura tych książek może się okazać kluczowa dla rozwoju Twojej kariery.