Tempo, w jakim zmieniają się technologie cyfrowe, zmusza organizacje do ciągłych inwestycji i ponoszenia coraz wyższych kosztów operacyjnych. Rozwiązaniem, które pozwala opanować ten swoisty wyścig zbrojeń i ustabilizować wydatki na IT, jest częściowe przekazanie zadań do zewnętrznego partnera.
W dynamicznie zmieniającym się świecie przedsiębiorstwa poszukują nowych modeli operacyjnych, żeby odnieść sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Systemy i usługi IT stały się absolutnie krytycznym elementem dla powodzenia skutecznej transformacji cyfrowej organizacji. Kierownictwu przedsiębiorstw, a w szczególności dyrektorom i kontrolerom finansowym, coraz trudniej jest akceptować kolejne nakłady inwestycyjne i koszty operacyjne związane z „wyścigiem zbrojeń” w obszarze IT, tym bardziej że zdecydowanie mniej rozumieją strukturę tych kosztów niż resztę biznesu, który nadzorują. Z tego względu coraz większe znaczenie ma outsourcing usług IT. Pozwala on nie tylko szybko i optymalnie wdrażać nowe rozwiązania, ale także przerzuca na zewnętrznego dostawcę usług dużą część ryzyka technicznego, gdyż outsourcer, który w naturalny sposób wykorzystuje efekt ekonomii skali i zakresu, może zdecydowanie szybciej i efektywniej reagować na rozwój technik informacyjnych.