Już 90% przedsiębiorstw korzysta ze smartfonów, z czego w połowie firm ponad 70% zatrudnionych używa ich głównie do czytania poczty (90%); 5% ma specjalistyczne aplikacje mobilne; 5% korzysta z różnych pakietów biurowych – wynika z badań firmy Samsung, globalnego lidera w sprzedaży urządzeń mobilnych. W tej sytuacji największym wyzwaniem staje się zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury i danych oraz zarządzanie ryzykiem IT.
Obecność setek tysięcy zaawansowanych smartfonów, tabletów i innych urządzeń przenośnych, w tym prywatnych, w środowiskach firmowych wymusza na działach IT i zarządach opracowanie kompleksowej strategii mobilnej. Aby taki mobilny model prawidłowo działał, warto poza prostą oceną funkcjonalności danego urządzenia wziąć pod uwagę preferencje pracowników, ekosystem oferowany przez partnerów, a także wymogi związane z zarządzaniem i bezpieczeństwem – priorytetowe parametry dla menedżerów IT i kierownictw firm.
Fakt, że na 236,4 mln smartfonów sprzedanych w drugim kwartale 2013 r. aż 80% stanowiły urządzenia z systemem Android™, a udział firmy Samsung w tym rynku wyniósł prawie 40% (dane z badania przeprowadzonego przez IDG Enterprise), każe zakładać, że właśnie ten producent będzie najbardziej odpowiednim partnerem do wdrożenia strategii mobilnej w modelu BYOD, tym bardziej że rozwiązania, które oferuje, genialnie sprawdzają się w praktyce.