Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Przewaga na wielu polach

Premium

· · 3 min
Przewaga na wielu polach

Robotics Process Automation (RPA) to oprogramowanie, nazywane potocznie robotem lub botem, mogące wykonywać dowolne procesy oparte na danych i regułach przy użyciu dowolnego systemu informatycznego, różnego rodzaju aplikacji oraz urządzeń wyposażonych w graficzny interfejs użytkownika. Aplikacja ta może wykonać zadania dokładnie w taki sam sposób jak człowiek, z tym że samodzielnie: wpisuje dane w odpowiednie rubryki, kopiuje informacje z jednego systemu do innego, współpracuje z portalem internetowym, pocztą e‑mail, pakietem Microsoft Office, dowolnym ERP oraz innymi aplikacjami.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Roboty wkraczają do biur 

Marcin Moczyróg PL, Dawid Rutyna PL

Robotyzacja i automatyzacja (RTA) znajdują coraz większe zastosowanie we współczesnym biznesie.

Światowe badania dotyczące RPA pokazują, że zakres robotyzacji biurowej systematycznie rośnie. Nic dziwnego, robotyzacja daje bowiem szansę na usprawnienie pracy biurowej i uzyskanie oszczędności, a sama implementacja jest relatywnie prosta. Roboty nie zastępują istniejącej technologii, lecz są komplementarne wobec funkcjonujących systemów i aplikacji i nie wymagają implementacji nowych. To sprawia, że można je wykorzystywać w każdej firmie i w każdej branży. Z danych CXI Today wynika, że najwięcej produktów RPA sprzedaje się w Europie i Ameryce Północnej. Stanowią one 39% i 32% wartości wdrożeń. Na ostatnim stopniu podium znalazł się rynek azjatycki z wynikiem 21%. Do tak wysokiego wskaźnika na tym kontynencie przyczyniają się Indie, do których wiele globalnych firm przenosi centra usług wspólnych ze względu na tanią siłę roboczą i dobrych specjalistów znających język angielski.

Zostało 46% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Bartosz Sobolewski

Prezes zarządu SmartMedia, właściciela marki Pirxon

Polecane artykuły