Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Rozwój menedżerów pilnie potrzebny. Sprawdź, jak zlikwidowaliśmy różnice kompetencyjne w firmie z branży automotive - case study

· · 3 min
Rozwój menedżerów pilnie potrzebny. Sprawdź, jak zlikwidowaliśmy różnice kompetencyjne w firmie z branży automotive - case study

Co zrobić, gdy kadra menedżerska rozrasta się i liderzy prezentują różny poziom kompetencji? Jak wyrównać lukę kompetencyjną i wesprzeć zarówno bardziej, jak i mniej doświadczonych menedżerów? Przed takim wyzwaniem stanęła firma Endego, oferująca usługi inżynieryjne dla różnych branż. Przeczytaj case study i zobacz, jaki program rozwoju stworzyliśmy dla Klienta.

Kiedy firma dynamicznie się rozwija naturalne jest to, że rośnie także liczba liderów i menedżerów, składających się na kadrę zarządzającą. Mnogość projektów, kierowanie zróżnicowanymi zespołami i współpraca z wieloma klientami wymaga zwinności i umiejętności liderskich. Z tej kwestii świetnie zdawała sobie sprawę krakowska firma Endego, będącą wiodącym polskim dostawcą usług inżynieryjnych i oprogramowania, która obsługuje klientów na całym świecie. Od początku istnienia ściśle działa z branżą motoryzacyjną, z czasem rozszerzyła swoją działalność o projekty inżynieryjne wykraczające poza sektor automotive i z sukcesem tworzy rozwiązania także dla branży lotniczej, przemysłowej, produkcyjnej i energetycznej.

Firmie zależało na wzmocnieniu kompetencji menedżerskich swojej kadry, gdyż zauważyła, że jej menedżerowie – choć są świetnie zmotywowani do pracy – prezentują nierówny poziom kompetencji. Decyzja o przeszkoleniu pracowników była oczywista. Pozostało jednak pytanie, jak skutecznie przeszkolić kadrę, która ma różny poziom zaawansowania i doświadczenia w pracy lidera, tak aby rozwinąć pożądane umiejętności oraz jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby pracowników i organizacji. Z tym wyzwaniem Endego zgłosiło się do ICAN i tak zaczęła się nasza współpraca.

Cele projektu szkoleniowego i wyzwania

Głównym celem projektu szkolenia dla Endego było podniesienie kompetencji rozrastającej się kadry liderskiej oraz wypracowanie wspólnych standardów przywództwa dla menedżerów. Program rozwoju miał być także okazją do zacieśnienia więzów w grupie i promowania współpracy w organizacji.

Przy projektowaniu działań rozwojowych napotkaliśmy na dwa wyzwania. Pierwsze z nich dotyczyło różnego poziomu kompetencji uczestników programu rozwoju, co wymagało opracowania merytoryki tak, by udział był wartościowy dla zróżnicowanej grupy uczestników, a jednocześnie wykształcił oczekiwane postawy i umiejętności. Drugie wyzwanie wiązało się z tym, że wśród uczestników byli menedżerzy różnych działów, w tym sprzedaży. Każdy dział ma różne wyzwania, wynikające ze specyfiki pracy i obszaru, za który odpowiada. Jak to pogodzić?

Rozwiązanie – dwie akademie rozwoju

Aby sprostać potrzebom Klienta, postanowiliśmy przygotować dwie akademie: liderską i sprzedażową. Ich nazwy – Lynx Leadership Academy oraz Lynx Sales Academy – nawiązują do rysia związanego w kulturą firmy i jej marką. Ryś symbolizuje kreatywność, twórczość i zwinność, czyli wartości, z którymi utożsamia się marka Endego i którymi kieruje się w realizacji projektów. Obie akademie trwały od sierpnia do grudnia 2023 i obejmowały 5 sesji zajęciowych.

Lynx Leadership Academy wzięło udział 29 osób reprezentujących średnią kadrę menedżerską. Warsztaty były realizowane stacjonarnie; podczas nich zastosowaliśmy narzędzia diagnostyczne, które pozwoliły uczestnikom lepiej poznać siebie jako liderów i zmierzyć swoją skuteczność. 

W ramach programu Lynx Leadership Academy przeprowadziliśmy 5 sesji zajęciowych:

1.      Rola menedżera i świadomość biznesowa + badanie Effective Manager Assessment (autodiagnoza efektywności menedżerskiej)

2.      Komunikacja i relacje + badanie stylów komunikacji

3.      Budowanie zespołu

4.      Odpowiedzialność, zaangażowanie, inicjatywność

5.      Sztuka feedbacku: rodzaje i praktyczne zastosowanie informacji zwrotnej    

Natomiast dla liderów sprzedaży przeprowadziliśmy Lynx Sales Academy, w której wzięło udział 18 osób z top managementu. W ramach stacjonarnych sesji szkoleniowych uczestnicy rozwinęli kompetencje w takich obszarach jak:

1.      Sprzedaż przyszłości – ko‑kreacja wartości i innowacje

2.      Budowanie trwałych relacji z klientem                                                                                

3.      Nowoczesne techniki sprzedaży                                                                                       

4.      Spotkanie z klientem, prezentacja rozwiązania i obrona ceny                                  

5.      Techniki negocjacji i wywierania wpływu      

Dlaczego Klient wybrał ICAN Institute?

Szukając odpowiedniej firmy, która mogłoby przygotować szyte na miarę szkolenie, Endego kierowało się dwoma ważnymi kryteriami: wysokim poziomem merytorycznym i wiarygodnością. Dlatego wybór padł na ICAN Institute. Jak wyjaśnia dyrektor HR firmy Endego:

Wybraliśmy ICAN ze względu na jego renomę. ICAN jako dostawca był znany części osób decyzyjnych w firmie; zapadł wszystkim w pamięć jako doskonały wybór. Poziom prowadzących szkolenia ekspertów ICAN wyróżnia się na rynku; są to osoby doskonale dobrane pod dane tematy, które cechują się nie tylko praktyczną dla uczestników programu wiedzą, ale także wysokimi umiejętnościami jej przekazywania.

Kolejną ważną zaletą programu realizowanego z ICAN Institute było dopasowanie programu do potrzeb Endego oraz sprawna organizacja. „Mimo tego, że program był złożony w realizacji, przez cały czas miałem poczucie, że wszystko jest pod kontrolą i idzie zgodnie z planem” – podkreśla dyrektor HR. A my cieszymy się z udanej współpracy i życzymy dalszych sukcesów!

Podsumowanie projektu

·        2 akademie rozwoju kompetencji menedżerskich i sprzedażowych

·        Czas trwania: sierpień‑grudzień 2023

·        47 przeszkolonych menedżerów (średni szczebel i top management)

·        Każda akademia to 5 sesji szkoleniowych

A jak wygląda sytuacja Twojej organizacji? Zastanawiasz się jak wyrównać lukę kompetencyjną menedżerów z różnym doświadczeniem? Chcesz odpowiedzieć jednocześnie na potrzeby pracowników i organizacji. Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

Umów się na bezpłatną konsultację: https://www.ican.pl/szkolenia/dedykowane#kontakt