Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu

Premium

· · 3 min
Sebastian Król: wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu

Wartość spółki jest końcowym miernikiem skuteczności zarządu i weryfikatorem wprowadzania w życie planów rozwojowych. Jeżeli pomysły i ich realizacja są dobre i właściwie wdrożone, to wartość zazwyczaj rośnie. Nie jest więc to kwestia poboczna, którą ma zająć się peryferyjna komórka firmy, odpowiedzialna za relacje inwestorskie, a kluczowe z punktu widzenia inwestora zadanie, wokół którego należy zorganizować życie przedsiębiorstwa.

Wszyscy w firmie powinni być świadomi, jaki wpływ na wartość spółki mają podejmowane przez nich decyzje i wykonywana praca oraz jak ważne dla tej wartości są takie obszary, jak: jasne komunikowanie planów do inwestorów i ich realizacja, innowacje, działania wyprzedzające konkurencję, klarowna, konsekwentnie realizowana strategia, silny i wiarygodny zarząd, ponadprzeciętny wzrost przychodów i zysków na tle konkurencji, dobre perspektywy rozwoju itp.

Podobnie jest z rolą rady nadzorczej, która ma istotne znaczenie w codziennej współpracy pomiędzy funduszem private equity a spółką. Przypomnijmy, że poza szczególnymi przypadkami fundusze nie delegują przedstawicieli do zarządu spółki, w której objęły udziały. Fundusze kontrolują kwestie związane z prawami własności z poziomu rady nadzorczej.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Analitycy nie doceniają naszej firmy. Zróbmy coś! 

Paweł Kubisiak PL

Przed planowanym debiutem giełdowym firma chemiczna została wyceniona przez analityków znacznie poniżej oczekiwań obecnych akcjonariuszy. Zarząd szuka sposobu na szybkie zwiększenie wartości przedsiębiorstwa.

Zostało 47% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »