ANALIZUJĄC PRZYPADEK Turbo Event, warto zadać sobie dwa kluczowe pytania: Czy w interesie agencji rzeczywiście leży wchodzenie w zupełnie nowe obszary, takie jak imprezy biegowe? I czy agencja dysponuje zasobami i posiada kompetencje, by zorganizować takie imprezy i obsłużyć dużych klientów, innych niż jej dotychczasowy główny sponsor?
Istnieje wiele firm, które wyspecjalizowały się w jednym obszarze działalności czy w obsłudze jednego klienta i dzięki tej specjalizacji osiągają dobre wyniki. Są oczywiście uzależnione od jednego odbiorcy. W świecie sportu można jednak znaleźć wiele przykładów, które pokazują, że agencje obsługujące tylko jedną imprezę sportową oraz agenci skupieni wyłącznie na jednym sportowcu mogą efektywnie działać przez wiele lat.
Równocześnie można mnożyć przykłady przedsiębiorstw, które były wyspecjalizowane w jednym obszarze i próbowały bez powodzenia rozszerzyć dotychczasową działalność. Takie próby podjęto m.in...