Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

10 trendów w sprzedaży B2B, które musisz znać w 2023

Sprzedaż i marketing | 5 min

Choć dynamika inflacji przekracza prognozy ekonomistów, ceny transakcyjne w sektorze B2B schodzą na drugi plan. Menedżerowie decydujący o zakupach, nie szukają dostawców, ale partnerów, którzy będą przewidywalni w trakcie współpracy oraz potrafią wnieść realną wartość do wzmacniania pozycji klienta.

Kiedy kryzys goni kryzys albo wręcz nakłada się jeden na drugi, dobre przygotowanie sił sprzedaży jest jednym z najważniejszych celów, jakie stawiają sobie firmy. Jedna z najważniejszych prawd mówi, że proces sprzedaży powinien być dopasowany do procesu zakupowego klienta.

W ICAN Research postanowiliśmy więc sprawdzić, jak zmieniły się procesy zakupowe w B2B w okresie pandemii i w jakim kierunku zmierzają w czasach inflacji. Zapytaliśmy osoby decyzyjne z dużych i średnich firm, co dla nich jest najważniejsze w procesie zakupowym oraz jakie oczekiwania i wyzwania mają w tym zakresie. Na podstawie rozmów przygotowaliśmy zestawienie 10 najważniejszych trendów na 2023 rok. Prezentujemy je poniżej.

Podsumowanie

Szybkość, jakość i proste procesy zakupowe – tak można podsumować oczekiwania decydentów w B2B. Nie liczą się niskie ceny, a dodatkowe wartości wykraczające poza sam produkt, jak kontakt z człowiekiem, partnerstwo czy też merytoryczne doradztwo i wsparcie. Firmy nie poszukują jedynie sprzedawców, tylko profesjonalnych partnerów biznesowych.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone wśród 200 klientów B2B ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Połowę badanych stanowili zarządzający, a drugą połowę strażnicy bramki – osoby operacyjnie odpowiedzialne za prowadzenie procesów zakupowych.

Interesuje Cię diagnostyka firmy lub rynku? Sprawdź naszą ofertę

Zbadamy procesy sprzedażowe B2B w Twojej firmie i porównamy je z procesami zakupowymi Twoich klientów, aby pomóc Ci usprawnić ścieżki zakupowe i uzyskać więcej domkniętych transakcji. Zidentyfikujemy także głównych decydentów oraz ich potrzeby i oczekiwania, dzięki czemu wspólnie z Tobą stworzymy konkurencyjną ofertę wartości dla Twojej firmy, która zaoferuje klientom to, czego naprawdę potrzebują.

Zbadamy dla Ciebie czynniki, które wpływają na budowanie długoterminowych relacji z Twoimi klientami B2B. Wskażemy rozwiązania, które pozwolą zwiększyć Twój udział w portfelu kluczowych klientów w branży. Zbadamy centrum decyzyjne i opiszemy ścieżkę zakupową Twojego klienta, co dostarczy Ci wartościowych insightów i wiedzy, m.in. gdzie mogą się kryć bariery sprzedaży, jak je pokonać i jak lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Specjalizujemy się w badaniu klientów MŚP oraz dużych firm i korporacji.

Zbadamy kluczowe trendy w Twojej branży, dzięki czemu będziesz wiedzieć, na jakich kierunkach rozwoju warto się skupić i w jakie rozwiązania inwestować, a w jakie nie. Zdobytą wiedzę wykorzystasz do budowania wygrywających strategii, rozwoju oferty oraz identyfikacji nowych segmentów klientów. Dowiesz się także, które kompetencje handlowców są obecnie kluczowe i warte rozwoju, aby budować ekspercki wizerunek firmy w komunikacji z klientami.

Porozmawiajmy o rozwiązaniach dla twojej firmy, skontaktuj się z nami

W ciągu dnia od wysłania wiadomości odezwie się do Ciebie konsultant rozwiązań biznesowych. Wspólnie opracujemy rozwiązanie, które przełoży się na kompleksowy rozwój pracowników Twojej organizacji.

zdjecie Agnieszka Narwojsz

Agnieszka Narwojsz

R&D Senior Manager

+48 501 615 008
a.narwojsz@ican.pl