Biznes
E-commerce rośnie, centra handlowe walczą o przeżycie
Spadek sprzedaży w handlu detalicznym w 2020 roku – w zależności od różnych szacunków – może wynieść od 8,3% do 23,7%.
Era handlu połączonego
Podczas kryzysu e-commerce zyskało nowych klientów. Ostatnim bastionem handlu tradycyjnego pozostaje branża spożywcza.
Nowy raport – Branża magazynowa 2020: czas na inwestycje
Błyskawiczny rozwój e-commerce to wyzwanie, z jakim mierzy się obecnie branża magazynowa. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazuje, jakie rozwiązania wybrały polskie firmy, jakie popełniły błędy i które strategie okazały się najlepsze.
Odpowiedzialne strategie biznesowe
Raporty organizacji pozarządowych, deklaracje władz krajów rozwiniętych, działania największych korporacji czy nawet apele celebrytów – to tylko niektóre formy walki z zanieczyszczonym środowiskiem i zmianami klimatu.
Nowa oferta wartości w czasach kryzysu
Preferencje klientów w czasach kryzysu nie przypominają ich normalnych oczekiwań. Musimy zmienić model biznesowy swojej firmy.
Antywirusowy patriotyzm gospodarczy
Kryzys spowodowany koronawirusem wpłynął na kondycję polskich przedsiębiorstw niezależnie od ich wielkości. We wsparcie rodzimych firm aktywnie zaangażował się nie tylko rząd, ale także i spółki skarbu państwa, w tym PKN ORLEN.
Pracownicy tęsknią za biurem
Praca zdalna nie zastąpi tej wykonywanej z biura, a przynajmniej nie w pełnym wymiarze godzin.
COVID-19 pokusą do nieuczciwych działań w biznesie
Powiedzenie, że w mętnej wodzie łatwiej się ryby łowi, doskonale opisuje sytuację przedsiębiorstw i postaw ludzi w okresie dynamicznych zmian w otoczeniu biznesowym, niepewności rynkowej i trudnej sytuacji wewnątrz firm.
Trzydzieści lat kodów kreskowych w Polsce
Codziennie na całym świecie kod kreskowy jest skanowany ponad 6 miliardów razy! Jednoznaczna identyfikacja produktów, lokalizacji oraz współdzielenie danych z partnerami biznesowymi w całym łańcuchu wartości – to główne funkcje standardów, które Polakom towarzyszą już od 30 lat.
Co szef w MŚP powinien wiedzieć o modelu biznesowym, aby rentownie rozwijać firmę w czasach kryzysu?
Polskie firmy z sektora MŚP niejednokrotnie mają dobre produkty i usługi, które mogą znaleźć nabywców również w czasach kryzysu. Brakuje im jednak modeli biznesowych, które pozwalałaby na generowanie zysku na odpowiednim poziomie z wytwarzanych produktów lub świadczonych usług. W efekcie tracą szanse na utrzymanie przewagi konkurencyjnej.
Lokalne inicjatywy w walce z pandemią gospodarczą
Jak wynika z badania 4P dla BIG InfoMonitor, co dziesiąty Polak bardziej niż o kwestie zdrowotne obawia się w dobie pandemii o swoją kondycję finansową.
Rozwijaj biznes, napędzaj gospodarkę, dbaj o planetę!
Pobierz darmowy fragment książki, która zmieni twoje myślenie o biznesie! Osiągaj więcej w biznesie, nie niszcząc środowiska naturalnego.
Innowacja u podstaw organizacji
Współczesny biznes, by wygrywać w zmiennym środowisku, musi szybko testować i wdrażać nowe narzędzia IT ułatwiające codzienne zmagania zarówno menadżerom, jak i pracownikom liniowym. Ale jak to zrobić, skoro programiści mają pełne ręce roboty, a koszty kolejnych projektów pożerają sporą część budżetu? Tu na ratunek przychodzą platformy low-code takie jak Microsoft Power Apps.
Już jest! Nowy numer "ICAN Management Review"
Dwadzieścia miesięcy temu chiński uczony Li Chen uciekł do Stanów, zabierając ze sobą dyskietkę z danymi o najważniejszej broni biologicznej Chińczyków z ostatnich dziesięciu lat.
Jakie wnioski biznesowe możesz wyciągnąć ze społecznych reakcji na Covid-19
Pandemia Covid-19 uwypukliła instynktowność decyzji podejmowanych przez ludzi. Z obserwacji społeczeństwa płyną cenne wnioski, które możesz wykorzystać w swoim biznesie.