Jacek Poświata
Dyrektor zarządzający w Bain & Company w Polsce.
Postrzeganie ceny przez klientów jest równie ważne, co sama cena
Zarządzanie percepcją cen jest dziś umiejętnością o zasadniczym znaczeniu dla firm działających na rynkach konsumenckich.
Dobre firmy pamiętają o misji swoich założycieli
Firmy, w których misja założyciela jest wciąż żywa, przynoszą akcjonariuszom średnio trzy razy wyższe zyski.
Czy duże firmy mogą być bardziej przedsiębiorcze od start-upów?
Inwestorzy lubią kupować marzenia. Jakie szanse powodzenia ma taka decyzja i jak sprawa wygląda w porównaniu do „zwykłych” start-upów?
Firmy zarządzane przez właścicieli osiągają lepsze wyniki
Mentalność założyciela to nowe aktywo strategiczne.
Automatyzacja receptą na problemy na rynku pracy
Starzenie się społeczeństwa i dynamiczny rozwój technologii będą miały coraz większy wpływ na działanie firm, wynika z raportu Labor 2030: The Collision of Demographics, Automation and Inequality przygotowanego przez firmę doradczą Bain & Company.
Dlaczego szybko rosnące start-upy potykają się o problemy, których mogłyby uniknąć?
Jak uniknąć losu wielu firm jednorożców, które nie udźwignęły ciężaru własnego gwałtownego wzrostu?
Jak media społecznościowe mogą współgrać z narzędziami Net Promoter?
Przeszukuj swoje dane społecznościowe, wyłuskując największych promotorów, i reaguj.
Specjalny sos założyciela
Zbyt mało firm ma u steru założyciela, który z determinacją dąży do celu.
Najlepsi patrzą dziś na wydajność, a nie na efektywność
Efektywność i wydajność to dwa zasadniczo różne kierunki działania.
Jacek Poświata: misję firmy trzeba ponownie zdefiniować
Pracownicy powinni wiedzieć, w jakim kierunku podążają i w jaki sposób firma ma zarabiać pieniądze.
Chcesz być liderem transformacji cyfrowej? Zacznij wyznaczać priorytety
Określ, gdzie zmiana jest potrzebna najbardziej.
Jacek Poświata: Bariery wzrostu znajdziesz wewnątrz organizacji
Poważnym zagrożeniem wysokiego tempa wzrostu wydają się być wewnętrzne bariery.
Nadchodzi trzęsienie ziemi w sprzedaży
Rynek handlu detalicznego przechodzi głęboką transformację. Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online.
5 elementów, które pozwolą twojej firmie wygrać na zmieniającym się rynku
Bez dostosowania się do ewoluującego rynku wiele przedsiębiorstw może boleśnie odczuć nadchodzące zmiany.
Dobry kandydat na wagę złota, czyli jak kształcić przyszłych pracowników?
O tym, że pozyskanie dobrego pracownika jest bardzo trudnym zadaniem, nie trzeba nikogo przekonywać. W obliczu postępujących zmian demograficznych i transformacji w kierunku rynku kandydata firmy walczą o najlepszych pracowników. Niestety, mało kto zadaje sobie pytanie, co zrobić, aby liczba takich osób dramatycznie nie malała.
Jak zamienić niepewność rynkową w przewagę konkurencyjną?
Skuteczne przewidywanie nadchodzących zmian rynkowych to rzadka umiejętność, a konsekwencje braku reakcji na zachodzące procesy mogą być dramatyczne. Przekonał się o tym między innymi Kodak, globalny producent aparatów fotograficznych, który ogłosił upadłość, gdyż nie potrafił poradzić sobie z zaistniałymi zmianami.
Największy nie znaczy najlepszy. Jak wiodące organizacje docierają na szczyt?
Większy nie zawsze znaczy lepszy, gdy mowa o osiąganiu sukcesu w świecie biznesu. Kto zarabia najwięcej na produkcji opon samochodowych? Nie jest to Bridgestone, światowy lider branży. Niemiecki Continental AG ma trzy razy większe zyski niż Bridgestone i zdecydowanie przoduje w przemyśle oponiarskim. W jaki sposób? Mniejsza firma nadrabia brak skali niższymi kosztami produkcji oraz bardziej dochodową strukturą klientów.
Jasne zasady – skuteczna broń menedżera
Co bardziej przekłada się na dobrobyt obywateli: konstytucja czy prawo podatkowe? Zdaję sobie sprawę, że nie jest to całkowicie trafne porównanie, gdyż te zbiory praw służą różnym celom. Chcę jednak potraktować to zagadnienie jako ćwiczenie umysłowe: a zatem, który ze wspomnianych dokumentów powinien rządzić naszym życiem zawodowym?
Czy jesteś gotów, aby spełnić wymagania klientów?
Większość dużych przedsiębiorstw pretenduje do miana coraz bardziej zorientowanych na klientów. Jednak tylko część z nich jest w stanie faktycznie spełnić ich oczekiwania. Przyczyną takiej sytuacji jest często nieodpowiedni model operacyjny. Jak wygląda on w Twojej firmie?
Doskonała strategia to za mało, jeśli twój model operacyjny jest słaby
Nawet najlepsza strategia może prowadzić donikąd, jeśli jej wdrożenie nie przebiega prawidłowo. Od czego w takim razie należy zacząć?