Kooperacja
Kooperacja, czyli współpraca, to jeden z filarów sukcesu w pracy zespołowej. Wspólne dążenie do jasnych celów wzmacnia relacje pomiędzy pracownikami i pozwala wypracować nowe pomysły. Dbanie o jakość współpracy oraz realizację jej celów to jedno z głównych zadań menedżera!
Pokaż więcejSavoir-vivre na home office – Polacy jedzą, palą, gotują i sprzątają w trakcie wideokonferencji
Wideokonferencje i komunikatory stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Wielu pracowników polubiło je, ponieważ dały im możliwość „schowania się” poprzez wyłączenie kamery internetowej i wyciszenie mikrofonu. Brak zachowania odpowiedniego poziomu kultury podczas spotkań wideo może się jednak zemścić.
Trzy sposoby, by pisać prościej
Nie marnuj czasu na dobieranie pojedynczych słów, gdy zostaje ci kilka minut na wysłanie e-maila, prezentacji czy komunikatu prasowego. Poświęć je na to, by wyostrzyć swój przekaz. Masz do wyboru aż trzy strategie.
Informacje, nasz cyfrowy fast food. Jak odnieść sukces w społeczeństwie współpracy?
Nadchodzi era społeczeństwa współpracy. Jak możesz wykorzystać biznesowy potencjał drzemiący w tym zjawisku? Dlaczego dziś – jak nigdy dotychczas – musisz walczyć o skupienie i motywację? Wszystko wyjaśnia prof. dr hab. Dariusz Jemielniak.
Ile twoja firma wydaje na współpracę?
Przeciętna 200-osobowa firma wydaje rocznie na współpracę ok. 5 mln zł. Jak to wygląda w twojej firmie?
Czy pracownicy powinni do ciebie przychodzić z problemami?
„Jeśli w mojej firmie dzieje się coś złego, to chcę o tym wiedzieć”. Czy zgadzasz się z poniższym stwierdzeniem? Dowiedz się, czy będąc liderem, powinieneś angażować się w każdy pojawiający się problem.
Wojciech Sachanowicz: Współpraca od ogółu do szczegółu
W firmie budowlanej będącej generalnym wykonawcą dużych projektów biurowych współpraca z partnerami reprezentującymi różne branże jest wpisana w codzienność.
Trzy sposoby na efektywną współpracę z firmą IT
Żyjemy w czasach, w których coraz częściej mamy bezpośrednią styczność ze światem IT. Dzieje się tak zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obu stronom tego procesu zależy, aby kontakt był możliwie efektywny - w końcu czas to pieniądz. Jak to wygląda z perspektywy IT? Na początek warto zadbać o trzy rzeczy.
Michał Mazur: 3 powody niepowodzeń współpracy między właścicielem a zewnętrznym menedżerem
Zewnętrzny menedżer prawdopodobnie przyniesie dobre praktyki związane z zarządzaniem firmą. Aby jednak przyniosły one pozytywne rezultaty, muszą być odpowiednio wdrożone.
Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę
Większość nowoczesnych firm deklaruje, że przykłada dużą wagę do rozwijania wewnętrznej współpracy, a ich pracownicy mają możliwość korzystania z sieci dobrych relacji w zespołach. Dochodzi jednak do paradoksu, gdy w tym samym czasie kultura organizacyjna, umacniana przez kierujących firmą menedżerów, jest nastawiona niemal całkowicie na indywidualne wyniki. Gwiazdami stają się wówczas osoby, które stwarzając pozory współpracy, wykorzystują innych do promowania własnych osiągnięć. Przełożeni, którzy pragną widzieć spektakularne wyniki, nie zastanawiają się nad stylem, w jakim zostały osiągnięte, a czasem wręcz jawnie przyznają, że „cel uświęca środki”.
W takiej sytuacji nowi, zdolni pracownicy, często z trudem pozyskani dla firmy, postawieni wobec ukrytej, ale dotykającej ich boleśnie sprzeczności („pracuj zespołowo, ale bądź pewien, że ostatecznie nagradzamy tylko wyniki poszczególnych osób”) tracą motywację lub w najgorszym razie wycofują się ze współpracy z organizacją. Czy ten los podzieli bohater fikcyjnego studium przypadku, który trafił do agencji reklamowej nastawionej na rozliczanie indywidualnych osiągnięć?