Udzielanie informacji zwrotnej
Informacja zwrotna to jeden z kluczowych składników służbowej komunikacji interpersonalnej. Zarówno przyjmowanie oceny na swój temat jak i oferowanie komuś recenzji jego pracy to umiejętności, które należy trenować i doskonalić. Bardzo ważne jest ciągłe pogłębianie i regularne odświeżanie własnej wiedzy na temat zasad efektywnej komunikacji, w tym: reguł udzielania i wykorzystywania informacji zwrotnej na co dzień.
Pokaż więcejCztery sposoby na przełożenie informacji zwrotnej menedżera na konkretne działania
Co zrobiliście z tą informacją zwrotną, którą ostatnio przekazał wam menedżer, np. w związku z projektem, prezentacją czy w ramach oceny wydajności? Zignorowaliście ją i przeszliście do swoich obowiązków, czy może zastanowiliście się chwilę nad tym, jak ją wykorzystać? Przeprowadzone niedawno badania ankietowe pokazały, że jedynie 14% respondentów zdecydowanie zgadza się z twierdzeniem, że okresowa ocena wydajności zachęca ich do podjęcia działań mających na celu poprawę.
Savoir-vivre podczas spotkania z kandydatem
Zasady savoir-vivre’u dotyczące przede wszystkim zachowania się w miejscu pracy, w rodzinie, na przyjęciach, podczas komunikacji twarzą w twarz, telefonicznej lub internetowej, a także nakrywania i podawania do stołu, sposobów jedzenia oraz picia czy wyglądu, stosować należy również podczas spotkania rekrutacyjnego z kandydatem.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Savoir-vivre na home office – Polacy jedzą, palą, gotują i sprzątają w trakcie wideokonferencji
Wideokonferencje i komunikatory stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Wielu pracowników polubiło je, ponieważ dały im możliwość „schowania się” poprzez wyłączenie kamery internetowej i wyciszenie mikrofonu. Brak zachowania odpowiedniego poziomu kultury podczas spotkań wideo może się jednak zemścić.
Zarządzanie wiedzą w inteligentnej organizacji
Podobno wykorzystujemy tylko 10% możliwości naszego mózgu – to oczywiście mit, ale wciąż bardzo popularny, mimo wielu prób sprostowania tej błędnej informacji. A jak jest z potencjałem intelektualnym organizacji? Czy wykorzystujemy więcej niż 10% jej inteligencji? Może 20%? Albo 60%? Jak wykorzystywać tę wiedzę najefektywniej?
Trzy sposoby, by pisać prościej
Nie marnuj czasu na dobieranie pojedynczych słów, gdy zostaje ci kilka minut na wysłanie e-maila, prezentacji czy komunikatu prasowego. Poświęć je na to, by wyostrzyć swój przekaz. Masz do wyboru aż trzy strategie.
Transparentność finansowa firmy redukuje stres i wzmacnia zaufanie pracowników
Prowadzenie przejrzystej polityki finansowej zmniejsza stres pracowników i poprawia ich relacje z przełożonymi – dowodzą badania przeprowadzone na 15 tysiącach zatrudnionych w ponad 2500 miejscach pracy w Wielkiej Brytanii.
Nie bój się zadawać pytań – nawet tych z pozoru głupich i niedyskretnych
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Strategia 3T, czyli jak zachęcić klienta do dzielenia się danymi osobowymi
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
Uważaj na emocjonalne fałszerstwa
To smutne, choć prawdziwe: jako liderzy mamy skłonność do 3 emocjonalnych fałszerstw. Co to oznacza? Jak radzić sobie z tym problemem?
Jak przekazywać krytykę tak, by inni byli nam za nią wdzięczni?
Niejeden lider ma problem z przekazywaniem konstruktywnej krytyki swoim pracownikom. Wielu z nich w ogóle tego nie potrafi, a to negatywnie odbija się na całym zespole.
Wiem, że nic nie wiem! Brakuje informacji zwrotnej
Jak zbudować kulturę wymiany informacji zwrotnej?