Rozwój ekonomiczny
Złoty środek – czy można znaleźć najlepszy moment na ekspansję zagraniczną?
Korzystny wpływ ekspansji zagranicznej został potwierdzony w badaniach oraz praktyce biznesowej. W wyniku internacjonalizacji firmy zyskują dostęp do nowych rynków i strumieni przychodów. Może też być to sposób na optymalizację kosztów i dywersyfikację ryzyka, a także pozyskanie nowych zasobów – materialnych i niematerialnych – jak wykwalifikowani pracownicy, technologie, patenty czy alianse strategiczne. Połączenie powyższych korzyści przekłada się w efekcie na wyższą produktywność oraz większe możliwości rozwoju przedsiębiorstw.
Nowe fundusze unijne krytycznie ważne dla wzmocnienia inwestycji firm
Polska gospodarka potrzebuje szybkiego i mocnego startu silnika inwestycji prywatnych – to jeden z podstawowych warunków solidnego i stabilnego wzrostu gospodarczego w przyszłości. Struktura planowanych inwestycji powinna długoterminowo wspierać globalną konkurencyjność polskich przedsiębiorstw.
Mark Roberge: Jak skalować proces sprzedażowy
Skalowalna sprzedaż to klucz do rozwoju biznesu. Redaktor naczelny "ICAN Management Review", Witold Jankowski, rozmawia z Markiem Roberge'm o tym, jakie są najnowsze modele i praktyki związane z tym zagadnieniem.
JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziewiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy ekspansji polskich firm – zarówno tych dużych i znanych od lat, jak i mniejszych i młodszych. Pokazujemy, jakie korzyści i jakie wyzwania wiążą się z ekspansją zagraniczną, łącząc to z wynikami najnowszych, autorskich badań.
Nabory na dofinansowanie firmy w 2021 r.
Zebraliśmy w jednym miejscu zestawienie różnych programów umożliwiających dofinansowanie działalności firmy. Oto pieniądze, o które można się starać w 2021 roku.
Czy firmy technologiczne stały się fabrykami XXI wieku? W Amazonie pracuje niemal 1,3 miliona osób
Na początku 2021 roku pięć największych firm technologicznych z USA (Facebook, Amazon, Microsoft, Google i Apple) zatrudniało łącznie ponad 1,8 miliona osób. W zaledwie dwie dekady osiągnęły poziom, na jaki przedsiębiorstwa produkcyjne musiały pracować ponad pół wieku. Ten gwałtowny rozwój budzi podziw, ale też obawy.
Więcej niż wielkie firmy
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna to nie tylko duże przedsiębiorstwa przemysłowe, w tym najważniejsze marki z branży motoryzacyjnej. Strefa coraz silniej przyciąga również małe i średnie firmy, a także wspiera samorządy.
Zakupy na fali patriotyzmu
Patriotyzm gospodarczy ma coraz większy wpływ na wybory zakupowe polskich konsumentów. Dlaczego rośnie znaczenie pochodzenia produktów i usług? I jak ten trend mogą wykorzystać firmy?
Przedsiębiorca mądry przed szkodą
Zarządzanie należnościami powinno się zacząć na długo przed wystawieniem faktury, już w momencie kiedy zaczynamy negocjacje z partnerem biznesowym.
Ekologiczna flota samochodowa
Projekt "Las energii" realizowany przez Lasy Państwowe jest kompleksowym, interdyscyplinarnym przedsięwzięciem, którego cele są spójne z celami polityki energetycznej UE i Polski.
Globalny fintech wyznacza kierunki rozwoju
O rozwoju strategii opartej na trzech filarach opowiada Joanna Pieńkowska-Olczak, menedżer krajowy PayU w Polsce. Rozmawia Urszula Wysocka.
Niewielkie bazy, duże potrzeby – jak wygląda biznes online w Malezji?
Nie wszyscy malezyjscy marketerzy traktują e-kanały jako formę marketingu. Wielu z nich wciąż opiera swoje działania na pracy offline. Dziwią się, że newslettery czy automatyzacja mogą przynosić zyski tak samo jak reklama prasowa czy billboardy w centrum miasta. O tym, jakie wyzwania stoją przed marketerami w Azji i jak kształtuje się tam rynek online, mówi Justyna Bakker - Rakowska – International Marketing Coordinator w GetResponse, koordynująca prace biur firmy w Rosji i Malezji.
Rozwój dzięki klientom firmowym
Prawie pół miliona --- tyle nowych samochodów wyjechało w zeszłym roku z polskich salonów na drogi. Jest to najlepszy w tym stuleciu wynik branży motoryzacyjnej w Polsce.
Logistyczna brama Europy
Jak Polska stała się ważnym rynkiem dla operatorów logistycznych i jednocześnie bramą łączącą wschód i zachód kontynentu.
Miasto przyjazne dla ludzi i biznesu
Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk opowiada tym, jakie korzyści niesie prowadzenie biznesu w Częstochowie.
7 elementów, o które warto zadbać przed podjęciem decyzji o inwestycji
Dobra sytuacja ekonomiczna utrzymująca się w naszym kraju już od kilku lat skłania decydentów w firmach do myślenia o rozwoju.
Sebastian Goszcz: to przełomowy moment dla branży fitness
Liczba klubów fitness w Polsce będzie rosła.
Prestiż w nowej oprawie
O rekordowej sprzedaży firmy oraz planach jej dalszego rozwoju mówi Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu Volvo Car Poland.
Częstochowa – wschodząca gwiazda biznesu
O tym, dlaczego miasto to jest atrakcyjnym miejscem dla inwestorów, opowiada jego prezydent, Krzysztof Matyjaszczyk.
Czy zaufanie naprawdę jest dobre dla biznesu?
W środowisku biznesowym trudno mówić o wzajemnym zaufaniu. To nie jest dobra sytuacja.