Jakie kompetencje liderów stały się obecnie niezbędne do skutecznego zarządzania? Odpowiedź na pytanie stała się wiodącym tematem tego wydania, odkrywającego – poprzez autorskie, najnowsze badania rynku oraz teksty ekspertów i praktyków – to, co zawdzięczamy pandemii COVID‑19. A zawdzięczamy jej – niezależnie od ogromu problemów – także to, że wszyscy staliśmy się bardziej… ludzcy. Dlatego lider, który wykaże się odpowiednim poziomem inteligencji emocjonalnej i empatii, ma większą szansę na osiągnięcie sukcesu zawodowego i skuteczne zarządzanie firmą. Pokazujemy, jak się do tego zabrać.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY TWORZĄCE GŁÓWNY TEMAT WYDANIA (Premium) »
Era empatycznego lidera
Dziś sama wiedza i twarde umiejętności zarządcze to zbyt mało, aby być dobrym liderem. Jeśli pracujesz nad poprawą swoich zdolności przywódczych, skup się na kompetencjach miękkich, bo to one nabierają znaczenia na poziomie zarządczym.
Najtrudniejszy test zdolności przywódczych
Mikronawyki mogą pomóc liderom biznesowym wykorzystać szanse, wyprzedzać nadciągające problemy i zadbać o siebie w trakcie pandemii COVID-19.
Pracuj i żyj zgodnie z regułą 80/20
Stosując zasadę Pareta, liderzy mogą osiągać większe sukcesy mniejszym kosztem i dzięki temu skupiać się na tym, co jest dla nich naprawdę ważne.
Trzy wymiary przywództwa: uważność, bezinteresowność, współczucie
Żeby przewodzić ludziom, musisz ich najpierw zrozumieć. Musisz zrozumieć, co ma dla nich znaczenie, co myślą i co czują. Tylko wtedy możesz nimi pokierować tak, by zyskali poczucie sensu, szczęścia i więzi z innymi.