Wielkość polskiego rynku powoduje, że wiele firm dzieli swój rozwój na dwa etapy. Początkowo przedsiębiorstwa te dążą do osiągnięcia pozycji gracza ogólnokrajowego i dopiero gdy widzą, że na lokalnym rynku już się nie rozwiną, zaczynają spoglądać poza granice kraju. Tymczasem firmy z mniejszych krajów już od momentu startu patrzą poza lokalne granice. Wyniki badań prowadzonych w ramach think tanku Poland, Go Global! pokazują, że nie trzeba być gigantem, by odnaleźć się na globalnym rynku. Małe i średnie firmy wcale nie muszą obawiać się obcych rynków, oczywiście pod warunkiem, że znajdą wyróżniki, które pozwolą im na skuteczną rywalizację poza granicami kraju. Przykłady analizowanych firm dowodzą, że najlepsze wyniki osiągają te przedsiębiorstwa, które opierają strategię na innowacyjnych produktach i pozyskaniu dobrych lokalnych partnerów biznesowych. Jednak najistotniejszą cechą, dzięki której mogą rywalizować z wielkimi koncernami, jest elastyczność, pozwalająca na szybkie dostosowanie oferty do potrzeb lokalnych klientów.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
·
19 min
Jak polskie firmy podbijają nowe rynki
Premium
· · 19 min
Zostało 96% artykułu.
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »