Wiodący sprzedawca detaliczny urządzeń elektronicznych domowego użytku zdecydował się na usprawnienie komunikacji pomiędzy rozsianymi po kraju sklepami. Postawił na zintegrowany system składający się z biznesowej sieci VPN oraz rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo i ułatwiających przepływ danych. Dostarczycielem tego rozwiązania jest firma Orange. O wdrożeniu rozmawiamy z Piotrem Mendykiem, dyrektorem sprzedaży ICT w Orange odpowiedzialnym za sprzedaż do klientów kluczowych i korporacyjnych.
Klient jest jednym z liderów rynku detalicznej sprzedaży urządzeń elektronicznych w Polsce. Nasze rozwiązanie nie tylko ułatwiło komunikację pomiędzy stacjonarnymi placówkami klienta, ale także zagwarantowało mu outsourcing infrastruktury informatycznej na potrzeby sklepu internetowego, który jest drugim niezwykle ważnym dla klienta kanałem sprzedaży. – wyjaśnia Piotr Mendyk. Elementem wdrożenia była także budowa podstawowego i zapasowego centrum przetwarzania danych, odpowiednio skonfigurowanego i w taki sposób działającego, żeby minimalizować przerwy i czynniki ryzyka w działalności podstawowej, przerwy jeżeli chodzi o funkcjonowanie systemów uniemożliwiających sprzedaż.
Klient dowiedział się o usługach Orange, dzięki relacjom, jakie przedstawiciele tej firmy budują z potencjalnymi nabywcami ich usług. Cykle spotkań, prezentacji sprawiły, że w firmie klienta zaczęto dostrzegać potencjał do współpracy.
Do każdego z klientów, do tego klienta i do innych podchodzimy niestandardowo, oprócz prezentacji naszych usług „na sucho”, dajemy możliwość przeprowadzenia tekstów – wyjaśnia Piotr Mendyk. Klient naocznie może sprawdzić w jaki sposób działa bezpieczeństwo w Orange Polska i w jaki sposób zasady, które są stosowane dla całej grupy Orange, możemy przenosić w bardzo transparentny i biznesowy sposób na naszych klientów, dając im oczywiste korzyści biznesowe. – podsumowuje Piotr Mendyk.
Jeśli chodzi o korzyści jakie przyniosła implementacja nowego rozwiązania, są one zdaniem Piotra Mendyka, dwojakiego rodzaju. W pierwszym rzędzie to uzyskanie pewnych oszczędności wynikające z outsourcingu i optymalizacji pewnych działań. Druga korzyść to zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości w podstawowym biznesie klienta.
Ponieważ wdrożenie dotyczyło bardzo rozbudowanego systemu było rozciągnięte w czasie, rozbite na kilka etapów. Najważniejszy wiązał się z implementacją biznesowego VPN i zajęło 2,5 miesiąca. Jednak w ocenie klienta cały proces przebiegł bardzo sprawnie - Klient jest zadowolony z tego wdrożenia i trwają rozmowy dotyczące rozszerzenia współpracy. Pojawiają się nowe potrzeby, nowe pomysły, które wzajemnie omawiamy i weryfikujemy. Pomagamy, służymy radą i wierzę głęboko, że współpraca będzie się jeszcze zacieśniała – konkluduje Piotr Mendyk.
Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!