Błyskawiczny rozwój e‑commerce to wyzwanie, z jakim mierzy się obecnie branża magazynowa. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazuje, jakie rozwiązania wybrały polskie firmy, jakie popełniły błędy i które strategie okazały się najlepsze.
Branża magazynowa, ze względu na kluczową rolę w procesach biznesowych, zmaga się z wieloma wyzwaniami będącymi wypadkową trendów wielu różnych sektorów gospodarki. Szczególnie dotkliwa jest zmienność rynku. W tym kontekście wyzwaniem dla niej stał się błyskawiczny rozwój sektora e‑commerce. Na trudną do przewidzenia dynamikę rozwoju nakłada się problem złożoności procesów i konieczność utrzymania standardów obsługi klienta na bardzo wysokim poziomie. Rozwój handlu w modelu e‑commerce generuje dodatkowy problem, jakim jest zmienność związana z liczbą produktów i ich cechami, jak rozmiar czy waga.
PRZECZYTAJ TAKŻE: »
Magazyny przyszłości
Większość firm koncentruje się na rozwiązywaniu problemów klientów i działa tak, aby ułatwiać im prowadzenie biznesu.
Firmy handlowe, w tym sklepy internetowe, systematycznie wprowadzają do oferty kolejne nowości, a szefowie magazynów muszą szukać sposobów na ich przechowywanie, kompletację i transport. Choć nowe magazyny są projektowane tak, aby zaspokoić wzrost wydajności w perspektywie 5‑10 lat, w praktyce osiągają docelową przepustowość już po dwóch latach. W tej sytuacji możliwość elastycznej skalowalności powierzchni magazynowej staje się kluczowym czynnikiem rozwoju firm.
ICAN Research przeprowadził badanie, którego celem była diagnoza stanu obecnego branży i rekomendacja dotycząca podjętych działań przez liderów rynkowych.