Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Większa skala, lepsza jakość. Jak zmieniły się usługi outsourcingowe?

·
Większa skala, lepsza jakość. Jak zmieniły się usługi outsourcingowe?

Outsourcing przestał polegać tylko na zarządzaniu transakcjami. Stał się kluczem do usprawnień na poziomie operacyjnym, a w efekcie - generowania przewagi konkurencyjnej i oszczędności. Jak firmy mogą na tym skorzystać?

Redakcja „Harvard Business Review Polska” w ramach Klubu CFO, zrzeszającego dyrektorów finansowych, zorganizowała webinarium pt. „Outsourcing usług finansowych oczami ekspertów”. O dynamicznych zmianach na rynku usług outsourcingowych w ostatnich latach rozmawiali:

  • Marcin Słomski, ACCA, dyrektor generalny ICAN Institute - moderator webinarium,

  • Marcin Janiszewski, dyrektor operacyjny Infosys BPO Poland,

  • Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający, ABSL Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce.

Rewolucyjność wspomnianych zmian zobrazował Marcin Słomski:

W 2013 roku było zaledwie 130 firm outsourcingowych w Polsce, w ciągu kilku lat liczba firm tego typu wzrosła do 500. W tej chwili według różnych statystyk w branży zatrudnionych jest 180‑220 tysięcy osób, co powoduje, że jesteśmy graczem numer jeden w Europie i w tej chwili już bardzo mocno naciskamy na graczy światowych. Zajmujemy trzecie miejsce na rynku ogólnoświatowym.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Outsourcować czy nie? »

Kiedy outsourcing ma sens? 

Katarzyna Banach PL

Skąd wiemy, czy nie strzelamy sobie w stopę, decydując się na outsourcing?

Wyższy poziom zaawansowania

Kilkanaście lat temu zaczynaliśmy od prostych serwisów transakcyjnych, ale teraz klienci coraz chętniej oddają nam bardziej zaawansowane usługi, ponieważ widzą w tym dużą wartość. To nie są usługi czysto transakcyjne, które moja firma stransferowała już do rynku indyjskiego. Stajemy się partnerami naszych klientów, bo mamy realny wpływ na rozwój ich biznesu - dodał Marcin Janiszewski.

Eksperci dyskutowali nie tylko o znacznych zmianach w branży outsourcingu, ale poruszyli też wiele istotnych kwestii związanych z korzystaniem z takich usług przez firmy. Mowa była między innymi o tym:

  • jakie są szanse i zagrożenia współpracy z firmami outsourcingowymi?

  • kiedy firma powinna zdecydować się na zewnętrzne usługi outsourcingowe i jak może to wpłynąć na optymalizację jej wewnętrznych procesów?

  • na jakie aspekty szczególnie zwrócić uwagę przed zdecydowaniem się na outsourcing finansowy?

Zachęcamy do obejrzenia całego webinarium TUTAJ.

*ICAN Institute we współpracy z partnerami przygotowała dla dyrektorów finansowych możliwość dołączenia do Klubu CFO**, skupiającego liderów dostrzegających zmiany w swej roli i intensywnie pracujących nad ciągłym jej wzmacnianiem. Celem projektu jest dostarczenie narzędzi pozwalających na rozwój kompetencji oraz stworzenie platformy do wymiany doświadczeń w ramach networkingu bazującego na wiedzy. Więcej informacji na jego temat znaleźć można na stronie klubcfo.pl.*

Dawid Zaraziński

Ekspert w obszarach komunikacji, przyszłości pracy i pracy zdalnej. Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na Twitterze LinkedIn.

Polecane artykuły