Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!
Firma LINK4 wykorzystała nowoczesne rozwiązania do stworzenia unikalnej oferty w tradycyjnej branży, gdzie o wyborach klientów najczęściej decyduje cena.
Rynek ubezpieczeniowy znajduje się dziś w fazie głębokich zmian niosących ze sobą nowe spojrzenie na klienta, jego potrzeby i towarzyszące mu ryzyko. Podstawowe ubezpieczenia, zwłaszcza w segmencie polis komunikacyjnych, zaczynają być silnie wspierane przez usługi, które mają dostarczyć ubezpieczonym dodatkowych korzyści i kompleksowo odpowiadać na ich oczekiwania. W tej rewolucji niebagatelną rolę odgrywają nowe technologie upraszczające sposób komunikacji i język, jakim posługują się ubezpieczyciele. Jednak rynkowy sukces odniosą tylko wiarygodne projekty. Bo tylko na wiarygodności możemy zbudować silne relacje z klientami.
Jeszcze do niedawna towarzystwo ubezpieczeniowe kontaktowało się z klientem zazwyczaj raz do roku, przy okazji wykupowania przez niego polisy na kolejny okres ubezpieczeniowy. Niekiedy do kontaktu dochodziło częściej, lecz zwykle była to sytuacja wymuszona, bo spowodowana wystąpieniem szkody. W segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, czyli podstawowym obszarze działalności LINK4, taka relacja zazwyczaj jest pełna emocji i powoduje, że „ubezpieczalnia” kojarzy się klientowi przede wszystkim z przykrymi zdarzeniami.
Zaczęliśmy zastanawiać się, w jaki sposób moglibyśmy przełamać ten schemat i zbudować z klientami długotrwałe relacje, oparte na współpracy i zaufaniu. Jak pokazać, że dbamy o klientów każdego dnia, że ubezpieczenia mają realną wartość i nie powinny kojarzyć się wyłącznie z papierową polisą? Oczywiście mogliśmy w tym celu wykorzystać sprawdzony model kampanii społecznych czy wizerunkowych, w którym będziemy rozmawiać na przykład o bezpieczeństwie. W interesie każdego z ubezpieczycieli jest prowadzenie działań edukacyjnych, które nie tylko budują świadomość ubezpieczeniową, ale też pozwalają realizować misję społeczną związaną z poprawą bezpieczeństwa życia. W końcu, biorąc pod uwagę statystyki, dzień bez ofiar na polskich czy europejskich drogach to, niestety, ciągle niezwykle ambitny plan. W całej Unii Europejskiej w ciągu roku ginie w wypadkach drogowych ponad 25 tysięcy ludzi. Dlatego w przestrzeni publicznej pojawiają się różnego rodzaju akcje wspierane spotami reklamowymi, pokazującymi konsekwencje brawurowej jazdy.
...
PRZECZYTAJ TAKŻE: Smartfony popularniejsze niż laptopy »
Smartfon nieodłącznym towarzyszem
Zwyczaje pokolenia Y pokazują, jak bardzo potrzeba bycia w sieci kieruje każdym aspektem ich życia: od pracy po robienie zakupów, od przyjaciół do rodziny.