Technologie
Innowacyjne pomysły zapewniają przedsiębiorcom potężną przewagę konkurencyjną. Dowiedz się, jak zmienia się biznes i jak wykorzystać potencjał nowych możliwości.
Pokaż więcejAric Dromi: biznesowe strefy komfortu – i jak z nich wyjść
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
Znaczenie zdalnego potwierdzania tożsamości w procesach biznesowych
Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są istotnym elementem transformacji cyfrowej. Firmy decydujące się na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych czeka wiele wyzwań – jednym z nich jest elektroniczna identyfikacja klienta.
Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%.
To nie rozwój technologiczny napędza automatyzację, lecz... demografia
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Dokąd zmierzają technologie wykorzystywane w e-commerce?
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Chcesz mieć innowacyjną firmę i szukasz nowych technologii? Najpierw przyjrzyj się tym, które już posiadasz
Innowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.
Problemy, jakie sprawia robotyzacja: 14 tysięcy poważnych wypadków w zakładach Amazonu tylko w 2019 roku
Robotyzacja i automatyzacja to przyszłość, a w coraz większym stopniu także teraźniejszość wielu firm, nie tylko przemysłowych. To ważna, a nawet jedyna droga rozwoju pewnych gałęzi biznesu, jednak nie znaczy to, że jest to droga prosta.
Nowa rzeczywistość, nowy model pracy
Dla prawie co trzeciej firmy inteligentne technologie to jeden z czynników decydujących o wyborze lokalizacji biura. Tak było przed pandemią. Czy w nowej rzeczywistości zmienią się oczekiwania firm wobec przestrzeni biurowej i nowych technologii?
Potrzeba nowych umiejętności
Ireneusz Borowski, Country Manager na Polskę w Dassault Systèmes, rozmawia z redakcją „Harvard Business Review Polska” na temat pracowników przyszłości.
Kongres MIT Sloan Management Review Polska ONLINE
Już 21–22 kwietnia 2020 r. odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowo-technologicznych w tej części Europy: Kongres MIT Sloan Management Review Polska w formule online. Zgłoś bezpłatny udział!
Druk 3d i jego niewykorzystany potencjał
Zaginione medale olimpijskie, korona z Gry o tron, wielorazowe słomki, organy ludzkie, butelki, ale też skrzydła samolotów – dzięki odpowiedniej technologii i materiałom wyjściowym drukarki 3D potrafią wyczarować niemal wszystko.
Droga do sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja jest już częścią naszej rzeczywistości i powinniśmy zżyć się już z tą myślą. Zasadnicza kwestia polega jednak na tym, że ona stale się uczy. Mamy więc do czynienia z technologią, która nie jest jeszcze do końca „wymyślona”, a my działamy raczej w obszarze uczenia maszynowego.
Infrastruktura IT jest kluczowa dla sprawności organizacji
Restauracja zmieniająca zamówienie towaru w zależności od pogody lub urządzenia, które same zgłaszają się do serwisu na przegląd? Przyszłością IT jest automatyzacja i zarządzanie przez polityki (policies).
Jak przetrwać technologiczną burzę w swojej branży?
Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z ogromu możliwości, jakie pojawiają się wraz z wprowadzeniem na rynek kolejnych innowacyjnych rozwiązań.
Polski biznes chce cyfrowej transformacji, ale wskazuje na 5 kluczowych przeszkód
Jedynie 5% firm można nazwać liderami transformacji cyfrowej, wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Dell i Intel. Z jakimi wyzwaniami zmagają się polskie organizacje?
Zmienia się rola CIO: od dostawcy do doradcy biznesowego [BADANIE]
O tym, że zmienia się rola IT w firmach, mówimy już od dawna. Ale czy liderzy tych działów dostrzegają potrzebę zmiany? Jak wynika z wyników badań firmy doradczej Deloitte, 64% menedżerów IT chce brać udział w tworzeniu strategii biznesowej swojej firmy.
Przegrzany grafen
Mamy i świetnych naukowców, i nie brakuje nam młodych talentów. Brakuje za to czegoś, co powinno się znaleźć pomiędzy badaniami a ich komercjalizacją.
Cyfryzacja floty pojazdów
Nowoczesna telematyka nie tylko daje możliwość kompleksowego zarządzania pojazdami wykorzystywanymi przez firmy.
Antalis: Technologia w DNA rozwoju firmy
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.