Badania i rozwój
Bez obszaru badań i rozwoju wszelkie innowacje i zmiany – zwłaszcza w przemyśle – nie byłyby możliwe. Co jeszcze można zyskać, inwestując w obszar B + R?
Pokaż więcejChcesz mieć innowacyjną firmę i szukasz nowych technologii? Najpierw przyjrzyj się tym, które już posiadasz
Innowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.
Zakładanie biura w Warszawie – co warto wiedzieć?
Zasoby biurowe stolicy osiągnęły już poziom 5,5 miliona m2, co stawia Warszawę w gronie takich miast jak Manchester, Dublin i Lizbona, wyprzedzając pod tym względem m.in. Barcelonę i Budapeszt. W budowie jest łącznie 25 projektów o łącznej powierzchni 700 tysięcy m2.
Strategia 3T, czyli jak zachęcić klienta do dzielenia się danymi osobowymi
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
90 miliardów na innowacje w nowym programie Horyzont Europa
W latach 2021-2027 w ramach programu ramowego Horyzont Europa, na badania i innowacje przeznaczonych zostało rekordowe 90 miliardów euro.
Nowe strategie na trudne czasy
Pandemia Sars-CoV-2 nie jest dla branży transportowej takim wyzwaniem, jakim są niskie marże i kontrowersyjny pakiet mobilności, przyjęty właśnie na arenie UE. Podchodząc do wyzwań procesowo, ponad połowa badanych patrzy jednak w przyszłość z optymizmem. Jakie działania podejmują, by przetrwać i rozwijać się w tych turbulentnych czasach?
Odkrywanie nowych technologii mamy we krwi
Branża biotechnologiczna coraz bardziej interesuje się tzw. medycyną personalizowaną, pozwalającą na precyzyjne leczenie pacjenta z uwzględnieniem charakterystyki genetycznej i mutacji chorobotwórczych.
Antalis: Technologia w DNA rozwoju firmy
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
7 trendów, które zmieniają systemy ERP
Systemy klasy ERP to krytyczne zasoby dużych polskich firm. Ich rozwój ma kluczowe znaczenie dla biznesowego sukcesu. Oto w jaki sposób zmienia się podejście przedsiębiorców do tego typu rozwiązań.
5 najważniejszych trendów cyfrowej transformacji według polskich firm [BADANIA]
Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania.
Politech: dane usprawniają produkcję
Właściwie każdy uczestnik procesu produkcji może mieć pomysł na jego usprawnienie. Wyzwaniem jest wyłącznie ocena i wybór właściwych priorytetów, przekonuje kierownik firmy z Osielska.
Elemont: dostępność i stabilność systemów technicznych to dla nas podstawa
W firmie Elemont fundamentem pracy są wiedza oraz doświadczenie. To nasze najważniejsze narzędzia, które pomagają we wdrażaniu i korzystaniu z różnego typu rozwiązań informatycznych.
Alior Bank: Szef IT musi być przede wszystkim partnerem dla biznesu
Dla lidera technologicznego komunikacja z działami biznesowymi i właściwie uporządkowane priorytety to podstawa sukcesu, przekonuje Henryk Baniowski, Chief Information Officer w Alior Banku.
Oponeo: w kontaktach z dostawcami doświadczamy za dużo marketingu, za mało fachowości
Rośnie dysproporcja pomiędzy światem kontaktu dostawcy IT z klientem a rzeczywistym dostępem do właściwego fachowca, przekonuje dyrektor działu IT oponiarskiego potentata.
Omega Pilzno: przewagę buduje technologiczne zaawansowanie
Dziś większość zasobów w branży logistycznej jest łatwo dostępna. To sprawia, że cyfryzacja staje się prawdziwym źródłem przewagi konkurencyjnej – przekonuje dyrektor działu IT i projektów z Grupy Omega Pilzno.
Antalis: Technologia w DNA rozwoju firmy
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
Wybuchające pantofelki
Aleksandra Snuzik ma 17 lat, jest uczennicą liceum i ma na swoim koncie poważne badania. Planuje studia za granicą, bo tylko tam uzyska dostęp do najlepszej wiedzy, sprzętu i dotacji, które pozwolą na prowadzenie naprawdę zaawansowanych badań.
ICAN Research w europejskim programie wspiera społecznych innowatorów
Poznaj szczegóły prac związanych ze stworzeniem pierwszego w Europie programu szkoleń dla przyszłych innowatorów, w którym uczestniczy ICAN Research, jednostka badawcza ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”.
Totalne zamglenie
Zmienne, nieprzewidywalne środowisko jest dziś normą w globalnej gospodarce.
Dlaczego tak niewiele firm realizuje cele sprzedażowe
Część firm już na etapie planowania godzi się ze spadkiem rentowności w zamian za wzrost sprzedaży lub wolumenu.
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii
Skuteczna realizacja celów strategicznych wymaga zaangażowania całej organizacji.