Firma Garamond mierzy się z wyzwaniem, przed jakim staje obecnie wiele organizacji starających się na nowo zdefiniować swoje procesy z myślą o epoce gospodarki cyfrowej. Wobec związanych z nią oczekiwań digitalizacja jest lub wkrótce będzie koniecznością. Firma Garamond zaczyna się mierzyć z tym wyzwaniem już teraz, co dobrze o niej świadczy. Podobnie zachowuje się coraz więcej dużych organizacji, które przychodzą do naszej firmy w poszukiwaniu innowacji o przełomowym charakterze, m.in. w obszarze kontaktu z klientami.
W erze gospodarki cyfrowej mamy do dyspozycji wiele produktów, takich jak Instagram czy Spotify, które są niebywale przemyślane i dopracowane. W znacznym stopniu mają wpływ na kształtowanie się nowych nawyków konsumenckich, a tym samym całkowicie odmieniają sposób prowadzenia biznesu, co stanowi ogromne wyzwanie dla takich firm jak Garamond. Jego zarząd doskonale ucieleśnia specyfikę dużych organizacji o ustabilizowanej pozycji rynkowej. Są one świetne w tworzeniu tzw. innowacji podtrzymujących, np. w stopniowym ograniczaniu kosztów czy poprawianiu wydajności. Cała struktura tego typu przedsiębiorstw jest podporządkowana temu, by robić swoje coraz lepiej, ale tempo tych zmian jest powolne. Kiedy jednak przychodzi do innowacji przełomowych, to, niestety, duże przedsiębiorstwa nie radzą sobie najlepiej. A właśnie tego typu innowacji potrzeba Garamondowi działającemu w branży telekomunikacyjnej, w której dziś można praktycznie już tylko podbierać klientów konkurencji.
Przykładem innowacji podtrzymującej jest dowożenie umowy przez kuriera: kiedyś konieczna była wizyta w salonie, a dziś umowa jest dostarczana do domu. To dobre rozwiązanie, ale na czasy sprzed gospodarki cyfrowej. Obecnie klient chce przedłużać umowę, kiedy ma na to ochotę, bez wychodzenia z domu i bez udziału asystenta czy konieczności oczekiwania na kuriera. Dlatego służąca do tego celu dopracowana aplikacja faktycznie wydaje się dobrym pomysłem. Mielibyśmy tu do czynienia z przykładem innowacji przełomowej, całkowicie zmieniającej sposób funkcjonowania na rynku.
To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »
Jak wykorzystać potencjał sprzedażowy internetu
Operator komórkowy chce zwiększyć swoją sprzedaż w internecie, by zoptymalizować kanały sprzedażowe. Będzie musiał ocenić, co da lepsze efekty: spektakularne rozwiązanie marketingowe czy bardziej długofalowy proces zmian strukturalnych.
...
Przeczytaj kolejny komentarz »
Jakub Bażela: lepsza jest świadoma ewolucja, a nie rewolucja
Najważniejsze pytanie, na jakie powinna sobie odpowiedzieć firma, brzmi: „Czy jesteśmy pewni, że proponowane rozwiązanie przyniesie oczekiwane rezultaty?”.