Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Monika Wittchen: Działania rywali wymagają natychmiastowej reakcji

Premium

· · 3 min
Monika Wittchen: Działania rywali wymagają natychmiastowej reakcji

Doświadczenia Wittchen pokazują, że wprowadzenie nowej i tańszej marki wymaga dużo pracy i nakładów, a efekty biznesowe przychodzą z dużym opóźnieniem. Dlatego menedżerowie firmy R.Marcobi powinni w pierwszej kolejności dostosować się do zachowań rynku, przeprowadzając umiejętne obniżki cen wybranego asortymentu, oraz uruchomić program lojalnościowy, który zacieśni związki klientów z marką.

PRZECZYTAJ TEKST GŁÓWNY »

Konkurenci obniżają ceny. Czy warto do nich dołączyć? 

Agnieszka Węglarz PL, Paweł Kubisiak PL

Rosnąca zamożność konsumentów przyniosły rosnącą popularność towarów luksusowych. W efekcie ceny marek luksusowych poszybowały w górę, a dzięki wysokim cenom stały się jeszcze silniej przedmiotem pożądania wielu potencjalnych klientów.

Wychodzenie z założenia, że miłośnicy marki są wierni i na zawsze lojalni, jest poważnym błędem, który może kosztować firmę utratę sporej liczby klientów i udziałów w rynku. Dlatego menedżerowie R.Marcobi nie mogą biernie czekać na efekty posunięć cenowych, dokonywanych przez ich zagranicznych konkurentów. Działania rywali wymagają natychmiastowej reakcji i dostosowania się do tendencji obserwowanych na rynku, co oznacza, że przedsiębiorstwo powinno poważnie rozważyć obniżenie cen swoich produktów. Jednak przeceny nie mogą być dokonywane hurtowo na wszystkich produktach. Sytuacja wymaga ostrożnej i głęboko przemyślanej polityki cenowej. Ponieważ R.Marcobi jest marką globalną i funkcjonuje na wielu rynkach, obniżki cen należy wprowadzić przede wszystkim tam, gdzie konkurenci wprowadzili największe przeceny, czyli na rynkach, na których firma spotkała się z największym zagrożeniem utraty klientów na rzecz tańszych rywali.

Zostało 49% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »