Raporty
Chcesz dowiedzieć się więcej o aktualnych trendach branżowych i wyzwaniach stojących przed polskim biznesem? Skorzystaj z raportów przygotowanych przez redakcję „ICAN Management Review” przy wsparciu jednostki badawczej ICAN Research oraz zewnętrznych partnerów. Zawierają one diagnozę analizowanego obszaru, wyniki badań oraz komentarze ekspertów. Uzupełnieniem są casy, w których partnerzy prezentują swoje projekty i doświadczenia w omawianym zakresie.

Przedsiębiorca mądry przed szkodą
Zarządzanie należnościami powinno się zacząć na długo przed wystawieniem faktury, już w momencie kiedy zaczynamy negocjacje z partnerem biznesowym.
Czytaj dalej ›
Dialog kluczem do sukcesu
Walka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.
Czytaj dalej ›
Po pieniądze na rozwój firmy sięgają do własnej kieszeni
Polscy przedsiębiorcy, mimo dość szerokiej oferty rynkowej, mają raczej tradycyjne podejście do finansowania działalności.
Czytaj dalej ›
Jak polski biznes realizuje cele zrównoważonego rozwoju
Blisko cztery lata temu na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku przyjęto Agendę 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Czytaj dalej ›
Po sukces za granicę
Polskie firmy działające za granicą to liga sama w sobie – są znacznie dojrzalsze od tych, które funkcjonują wyłącznie na rynku lokalnym.
Czytaj dalej ›
W pogoni za liderami elektromobilności
Po roku od wejścia w życie ustawy o elektromobilności Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, analizuje, na jakim etapie jest polski sektor zeroemisyjnego transportu i jakie są perspektywy jego rozwoju.
Czytaj dalej ›
Zmiana dzięki transparentności
Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.
Czytaj dalej ›
Procesy czekają na digitalizację
Cyfrowa transformacja procesów w polskich przedsiębiorstwach zdecydowanie przyspiesza. Aby osiągać lepsze wyniki w sprzedaży lub wyższą rentowność niż konkurencja, nie wystarczy prosta informatyzacja.
Czytaj dalej ›
Twoje nowe narzędzie
Biuro to nie tylko przestrzeń, w której pracujemy. Rozplanowanie budynku, zagospodarowanie powierzchni, ergonomia i estetyka są skutecznymi narzędziami do zarządzania organizacją.
Czytaj dalej ›
Kluczem jest lokalizacja
Chociaż całkowity zasób powierzchni biurowej w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce wygląda imponująco, to nie można mówić o nadpodaży.
Czytaj dalej ›
Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.
Czytaj dalej ›
Outsourcing pod presją algorytmów
Firmy outsourcingowe rosną jak na drożdżach dzięki skłonności przedsiębiorstw do powierzania zewnętrznym partnerom obsługi coraz szerszego zakresu funkcji biznesowych.
Czytaj dalej ›
Leasing pod znakiem zmian i technologii
Rodzimi przedsiębiorcy relatywnie częściej niż inne firmy europejskie korzystają z tej formy finansowania inwestycji.
Czytaj dalej ›
Pieniądz powinien pracować
Zarządzanie osobistym majątkiem, lokowanie nadwyżek finansowych w różnego rodzaju walory wymaga czasu, wiedzy, „chłodnej głowy” i oczywiście chęci.
Czytaj dalej ›
Doświadczenia z najwyższej półki
Jakie towary luksusowe wybierają Polacy, jak zmienia się postrzeganie luksusu u nas i na świecie?
Czytaj dalej ›
Sztafeta rodzinnego biznesu
Przekazywanie sterów w firmie rodzinnej stanowi długotrwały proces wymagający drobiazgowego zaplanowania.
Czytaj dalej ›
Rynek spotkań na szczycie
Polski biznes jeszcze nigdy nie dysponował tak szeroką ofertą miejsc do organizowania szkoleń, spotkań handlowych, konferencji czy wyjazdów integracyjnych jak obecnie.
Czytaj dalej ›
Biznes mądrze odpowiedzialny
Choć działalność społeczna jest dziś niezwykle modna, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i w ich otoczeniu, to już sam skrót CSR wzbudza w wielu mieszane uczucia.
Czytaj dalej ›
Proces wpisany w strategię i kulturę organizacyjną
Skala innowacji i usprawnień zależy od wielkości przedsiębiorstwa, przedmiotu działalności oraz branży.
Czytaj dalej ›
Dwucyfrowy marsz w górę
Faktoring jako jedyny segment branży finansowej nieprzerwanie rośnie w tempie dwucyfrowym.
Czytaj dalej ›