Raporty
Chcesz dowiedzieć się więcej o aktualnych trendach branżowych i wyzwaniach stojących przed polskim biznesem? Skorzystaj z raportów przygotowanych przez redakcję „ICAN Management Review” przy wsparciu jednostki badawczej ICAN Research oraz zewnętrznych partnerów. Zawierają one diagnozę analizowanego obszaru, wyniki badań oraz komentarze ekspertów. Uzupełnieniem są casy, w których partnerzy prezentują swoje projekty i doświadczenia w omawianym zakresie.

Innowacje: Recepta na rozwój polskich firm
Skuteczni przedsiębiorcy traktują innowacje jako najlepszą receptę na trudne warunki rynkowe. Od kilku lat również polskie firmy coraz częściej dostrzegają kluczową rolę innowacji jako czynnika będącego źródłem budowania przewagi nad konkurencją. Tymczasem pod względem innowacyjności Polskę dzieli olbrzymi dystans nie tylko w stosunku do największych rynków, ale i krajów naszego regionu. Czy możemy skrócić ten dystans i rozwinąć na rodzimym rynku kulturę innowacyjności?
Czytaj dalej ›
Chmura obliczeniowa:bilans korzyści i zagrożeń
Przedsiębiorstwa działające w Polsce mają już za sobą pierwsze doświadczenia z wdrażaniem rozwiązań IT opartych na koncepcji cloud computing. Na ich podstawie dyrektorzy informatyki są w stanie wskazać konkretne korzyści biznesowe i technologiczne, wynikające z wdrożenia nowego modelu dostępu do mocy obliczeniowych.
Czytaj dalej ›Opieka medyczna: dwie perspektywy
Intergracja różnorodnych oczekiwań, jakie wobec opieki zdrowotnej mają pracodawcy i pracownicy, to podstawowe wyzwanie, przed którym stają firmy medyczne.
Czytaj dalej ›
Sekrety dobrej współpracy
Rosnący poziom komplikacji operacji i szereg barier wynikających z lokalnej specyfiki sprawiają, że coraz więcej procesów w ramach zintegrowanego łańcucha dostaw opiera się na współpracy z zewnętrznymi partnerami outsourcingowymi. Jak ograniczyć do minimum ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw wynikające z błędów w zarządzaniu relacjami z dostawcami zewnętrznymi?
Czytaj dalej ›Zmiany w energetyce: szanse dla klientów i wyzwania dla menedżerów branży
Wprowadzenie konkurencji, przebudowa struktury rynku oraz zmiany własnościowe – to wszystko czeka w najbliższych kilku latach branżę energetyczną. Dla menedżerów tego sektora są to wyzwania, przed którymi dotychczas nie mieli okazji stanąć. Nie wszyscy im sprostają. Przed odbiorcami, zwłaszcza tymi największymi, pojawiają się natomiast szanse, z których trzeba będzie umieć skorzystać. Warto je dostrzec już dziś.
Czytaj dalej ›
Czas na nowy luksus
Polski rynek luksusu jest młody i dopiero raczkuje. Mimo to już widać lukę między towarami tanimi i kiepskimi a drogimi i ekskluzywnymi. To miejsce dla „nowego luksusu”, który niebawem stanie się doskonałym biznesem także w Polsce.
Czytaj dalej ›Wyspecjalizowane usługi dla firm
Przedsiębiorstwa chcąc poprawić i usprawnić swoje funkcjonowanie, coraz częciej korzystają z usług zewnętrznych firm. Powierzają specjalistom te zadania, które wykraczają poza ich podstawową działalność. Przy wyborze konkretnych ofert większą uwagę zwracają na ich kompleksowość i niezawodność, mniejsze znaczenie przywiązując do ceny tych usług.
Czytaj dalej ›
Czechy, Wegry, Słowacja, a może Polska. Gdzie najlepiej inwestować?
Wybór miejsca pod inwestycje ma kluczowe znaczenie dla każdego menedżera. Przyszłość przedsięwzięcia zależy bowiem od trafnej decyzji, w co jak również gdzie zaangażować swoje fundusze.
Czytaj dalej ›Zignorować czy wykorzystać polski rodowód produktów
Prawda jest taka, że kraje pochodzenia nie przesądzają o wizerunku produkowanych w nich marek i nie zmieni tego nawet najbardziej udany marketing narodowy.
Czytaj dalej ›Technologie w biurze przyszłości
Dopóki zasilanie stanowiska pracy pràdem bez pomocy kabla jest równie niewiarygodne jak stary kawa∏ o wynalezieniu bezprzewodowego prysznica, śmieszna i nieprawdopodobna będzie każda futurystyczna wyprawa w odległą przyszłość. Perspektywa tu zarysowana sięga zaledwie krawędzi teraźniejszości – najbliższej przyszłości wyznaczanej przez kolejne standardy IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers). Są to innowacje stopniowe i niewielkie. Umożliwiają większy przesył danych drogą bezprzewodową, usprawniają też interfejs użytkownika. Dzięki temu komunikowanie się jest coraz bardziej spontaniczne, intuicyjne i bezpretensjonalne. Od dawna brakowało w życiu codziennym, jak i w zawodowym. Jest ona przyjazna ludziom szukającym rozrywki oraz efektywna dla biznesmenów, którzy poszukują przewagi nad konkurencją.
Czytaj dalej ›
Zmierzch tradycyjnego konsultingu trendy na rynku doradztwa gospodarczego na świecie i w Polsce
Niedawna recesja gospodarcza spowodowała, że firmy bardziej krytycznie podchodzą dziś do wydawania pieniędzy na usługi doradcze. Wydają na konsultantów mniej, a wymagają
więcej niż dotąd. Aby przeżyć, firmy doradztwa gospodarczego czym prędzej wchodzą w alianse, rozszerzają ofertę, dzielą się odpowiedzialnością za efekty projektów. Wszystko po to, by udowodnić klientowi, że mogą mu przynieść rzeczywiste, a nie papierowe zyski.

Portfel szefa firmy: opcje, trendy, inwestycje
Największym problemem menedżerów, którzy chcą aktywnie zarządzać swoimi finansami, nie jest brak ofert i możliwości, ale brak czasu.
Czytaj dalej ›