Studia przypadków
Wspólnie z nami poznawaj i rozwiązuj dylematy zarządcze występujące w codzienności biznesowej. Każdy z prezentowanych przypadków - poprzez analizę konkretnych zdarzeń i związanych z nimi wyzwań - służy pogłębianiu wiedzy i pomaga podejmować lepsze decyzje biznesowe. Materiały są przygotowywane przez sprawdzonych praktyków biznesu i doświadczonych redaktorów IMR. Studia przypadku są dostępne tylko dla prenumeratorów.

Cenny pracownik chce odejść. Co robić?
Czy sposobem na poprawę polityki personalnej może być jedynie podwyżka wynagrodzeń dla najcenniejszych pracowników?
Czytaj dalej ›
Awans czy zesłanie?
Czy niechęć do firmowych "gierek" wystarczy, aby szefowie koncernu powierzyli naszemu bohaterowi stanowisko dyrektora polskiego oddziału?
Czytaj dalej ›
Kłopoty z wyznaczeniem ceny
W najlepiej nawet zarządzanych firmach nie przywiązuje się wystarczającej wagi do efektywnej polityki cenowej. Przyjrzyjmy się przykładowi firmy Industrial Machinery.
Czytaj dalej ›
Dać w łapę czy dać sobie spokój?
Robert Zieliński, szef firmy Farbox, produkującej materiały budowlane, staje przed dylematem: czy rozszerzać produkcję i handel na Ukrainie, gdzie zetknął się z próbą wymuszenia łapówki przez miejscowych urzędników, czy może dać sobie spokój i wrócić do kraju?
Czytaj dalej ›
Czy ten zespół powinien dalej sterować rozwojem firmy?
Co robić, gdy wyjątkowo efektywny zespół po osiągnięciu sukcesu i wprowadzeniu na rynek nowej linii produktów stracił zapał do działania.
Czytaj dalej ›
Mój rynek ulega nasyceniu. Co robić?
Coraz więcej polskich firm ma w strategiach swojego rozwoju plany zagranicznej ekspansji. To naturalna droga do rozszerzania działalności w sytuacji, gdy lokalny rynek staje się coraz mniej chłonny.
Czytaj dalej ›
Nie kradnij moich najlepszych pracowników!
Jak radzić sobie w sytuacji, gdy pracownicy odchodzą do konkurencji?
Czytaj dalej ›
Dlaczego to przejęcie nie doprowadziło do wzrostu sprzedaży?
Co zrobić, gdy działania łączonych firm okazują się mniej skuteczne niż współpraca niezależnych partnerów?
Czytaj dalej ›
Geniusz i paranoja
Choć szefowie nie zawsze o tym pamiętają, pracownicy są także ludźmi. Zestresowanymi, często przemęczonymi, wpadającymi z jednego dołka psychicznego w drugi.
Czytaj dalej ›
Nieudana sukcesja
Właściciele oraz szefowie BIG Media poświęcili wiele czasu i środków na przygotowanie, a także wyszkolenie grupy menedżerów, która w przyszłości miała zająć najwyższe stanowiska w firmie. Plan ten załamał się, kiedy najlepsi kandydaci odeszli, nie czekając na awans. Dlaczego?
Czytaj dalej ›
Kiedy konwencjonalna reklama przestaje działać
Pharmagen poszukuje nowych, niekonwencjonalnych form reklamy swoich produktów w telewizji i w innych mediach. Pozostaje jednak pytanie, kiedy niekonwencjonalne metody mogą podważyć zaufanie do marki?
Czytaj dalej ›
Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?
Przez całe lata Artdom był najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem w branży artykułów gospodarstwa domowego. Teraz jednak zaczynają go wyprzedzać nowe firmy.
Czytaj dalej ›
Czy da się uratować tę markę?
Jak ratować markę, gdy sprzedaż i udziały w rynku wciąż spadają?
Czytaj dalej ›
Cena realizacji planu sprzedaży
Zbliża się koniec kwartału i spółka Domena znowu robi wszystko, co może, żeby osiągnąć niezwykle ambitne cele sprzedaży.
Czytaj dalej ›
Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału
Twój najlepszy menedżer właśnie stracił nad sobą panowanie i publicznie upokorzył koleżankę. Co teraz?
Czytaj dalej ›
Precz z centrum kosztów, niech żyje centrum zysków! Ale czy to ma sens?
Nadmierne koszty są zmorą większości firm. Dotyczy to szczególnie działów świadczących usługi na rzecz innych działów w tej samej firmie, czyli tzw. centrów kosztów.
Czytaj dalej ›
Co tłumi kreatywność w naszej firmie? Jak to zmienić?
Nawet najlepsza firma nie może spoczywać na laurach. To, co zapewniało jej sukces wczoraj, nie gwarantuje go w przyszłości, konieczne są więc ciągłe zmiany.
Czytaj dalej ›
W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?
Oto typowy dylemat dobrej firmy: jej klienci są tak zadowoleni, że proszą lub wręcz nalegają, aby firma zaczęła oferować nowe produkty i usługi. Słabo, jeśli prośby lub sugestie klientów dotyczą dziedzin, w których nasza firma nie ma doświadczenia.
Czytaj dalej ›
Dylemat fuzji i przejęć: kto odchodzi, a kto zostaje?
Każdego roku na całym świecie firmy łączą się ze sobą. Bez względu na powody łączenia się, jedną z podstawowych konsekwencji fuzji są decyzje personalne o awansie lub degradacji.
Czytaj dalej ›
Mój pracownik bierze fuchy! Co robić? Zwolnić, zabić czy…?
Pracownicy biorą fuchy dla dodatkowych pieniędzy, ale nie tylko. Czy należy im tego zabraniać, ganiąc a nawet zwalniając tych, którzy działają na cudze zlecenie, częściowo na koszt własnej firmy?
Czytaj dalej ›