Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!

Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję.
Sprawdź, co przygotowaliśmy!

SESJA 4 | 6 KWIETNIA 2022

ADAPTACYJNA KULTURA ORGANIZACYJNA

Jak stworzyć środowisko pracy, które sprzyja innowacji i przyczynia się do wzrostu organizacji, zamiast go hamować?

Christopher B. Bingham

Christine McCarthy

Dyrektor generalny TEC Leadership Institute, mówca i trener. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w rozwoju organizacyjnym i doktorat z globalnych kompetencji przywódczych. Jej misją jest pomaganie liderom w dostosowywaniu osobistych i organizacyjnych podziałów kulturowych i funkcjonalnych tak, aby mogli rozwijać się w zmiennym świecie biznesu. Prowadzi warsztaty mające na celu budowanie autentycznych kultur skupiających się na rozwijaniu zwinnych zdolności, wartości i zachowań zespołów i liderów.

Opis sesji

Firmy chcące skutecznie konkurować na rynku potrzebują innowacji – czy to produktowych i technologicznych, czy też procesowych i organizacyjnych. Muszą stale usprawniać swoją ofertę i metody produkcyjne, aby tworzyć unikalną wartość dla klienta i zwiększać skalę działalności.

Opracowywanie i wdrażanie potrzebnych zmian przestało być domeną pojedynczych osób, tzw. „agentów zmiany”, a stało się zadaniem angażującym całą organizację. Potrzebna jest więc kultura organizacyjna, która daje przestrzeń do eksperymentowania i nagradza wartościowe pomysły, a za błędy nie karze, lecz pozwala wyciągać z nich cenne wnioski na przyszłość. Jakie elementy składają się na kulturę innowacji? Jak liderzy mogą ją tworzyć i komunikować jej wartości?

Dzięki tej sesji dowiesz się:

Kiedy kultura organizacyjna jest atutem, a kiedy obciążeniem w szybkim i zmiennym środowisku biznesowym?
Jak zbadać, czy kultura sprzyja zmianie i innowacji, zamiast być ich barierą?
Co składa się na kulturę, która toleruje niejasności i stronniczości wobec działań z niekompletnymi informacjami?
Jak znaleźć równowagę między zorientowaniem na klientów a tworzeniem środowiska dającego poczucie stabilności pracownikom?
Budowanie kultury zaufania i bezpieczeństwa sprzyjającego innowacjom i kwestionowaniu status quo – narzędzia, metody i dobre praktyki
zdjęcie Witold Jankowski

Witold Jankowski

Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.

Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).

zdjęcie Stefan Życzkowski

Ewa Stelmasiak

Ekspertka ds. kultury dobrostanu

Specjalizuje się w zagadnieniach dobrostanu osobistego i organizacyjnego, m.in. tworzeniu strategii i kultury dobrostanu oraz przywództwem go wspierającym. Szkoli, doradza i prowadzi webinary.

Doświadczenie w zarządzaniu HR i komunikacją zdobywała w międzynarodowej korporacji. Od 2012 roku prowadzi firmę doradczo-szkoleniową The Wellness Institute by Ewa Stelmasiak. Realizowała projekty m.in. dla: Skanska, Veolia, Nationale Nederlanden, Warta, Citi, Medicover, Merck, Mazars, Lotos, Amadeus, Wyborowa Pernod Ricard, PWC. Trenerka zarządów i liderów.

Certyfikowała się w USA jako menedżerka programów wellness dla firm oraz coach wellness. Ukończyła uniwersytety w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Zasiada w radzie doradczej International Association for Worksite Health Promotion (IAWHP). Współpracuje z czołowymi amerykańskimi autorytetami w dziedzinie promocji zdrowia w miejscu pracy.

Ceniona prelegentka zapraszana na polskie i światowe konferencje branżowe. Autorka książki pt. Lider dobrostanu. Jak tworzyć wspierającą kulturę pracy w hybrydowym świecie. Wypowiadała się do takich mediów jak TVN, Forbes Women, Business Insider, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Onet, Interia, Wprost, Newsweek, TOK FM, Chilli Zet czy Personel Plus.

zdjęcie Patrycja Olchowska

dr Maria Mycielska

Ekspertka i wykładowca ICAN Institute

Socjolog, doktor nauk ekonomicznych, od niemal 20 lat specjalizuje się obszarze kultury organizacyjnej i przywództwa. Korzysta z własnego doświadczenia menedżerskiego, które zdobywała w Polsce i w Wielkiej Brytanii w międzynarodowych korporacjach.

Prowadziła projekty rozwojowe w 16 krajach na świecie, m.in. w Indiach, Tajlandii i Chinach. Pracuje z organizacjami i liderami w roli konsultanta i indywidualnego trenera. Wspierała wiele uznanych firm, m.in. Deloitte, E&Y, Crédit Agricole, Reiffeisen Polbank, Estée Lauder Companies, ING, Żywiec, Abbott, Shell, Fujitsu, Philips, Dell Computers, SAS Institute, Volvo Auto Polska. Posiada wiele międzynarodowych certyfikatów oraz akredytacji trenerskich, konsultingowych i coachingowych (International Coaching Community, Londyn).

Jest autorką wielu publikacji, w tym pracy naukowej dotyczącej wpływu przywództwa na klimat organizacyjny i dwóch podręczników akademickich. Jej najnowsza książka „Praktyczny podręcznik zarządzania kulturą firmy. Doświadczenia firm w Polsce” łączy teoretyczne podejście do kultury organizacyjnej z praktycznym jej wdrażaniem w polskich firmach.

Program konferencji

09:30 - 10:25
Sesja networkingowa
10:25 - 10:30
Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
10:30 - 11:00
zdjęcie Witold Jankowski
Witold Jankowski
Kultura organizacyjna: nowe zasady gry
  • Trzy mechanizmy koordynacji zachowań w firmie: hierarchia, strategia, kultura
  • Jakie zmiany w dynamice hierarchia – strategia – kultura wprowadził COVID-19?
  • Płaskie struktury, elastyczne strategie konkurowania: nowe wyzwania dla firm
  • Rosnące znaczenie kultury organizacyjnej jako mechanizmu koordynacji
  • Kultura organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej
  • Wpływ kultury na wyniki finansowe firmy i jej ocenę w oczach klientów oraz potencjalnych pracowników
  • Pracownicy nowej generacji: co ich wyróżnia i jaki jest ich wpływ na modelowanie kultury organizacyjnej?
  • Pięć zadań lidera w kontekście kształtowania kultury
11:00 - 11:15
Sesja Q&A
11:15 - 12:15
zdjęcie prof. Christopher B. Bingham
dr Christine McCarthy
Adaptacyjna kultura organizacyjna i przywództwo, czyli organizacje nastawione na przyszłość
  • Cechy organizacji nastawionych na przyszłość
  • Kiedy kultura organizacyjna jest atutem, a kiedy obciążeniem w szybkim i zmiennym środowisku biznesowym?
  • Jak zbadać, czy kultura sprzyja zmianie i innowacji, zamiast być ich barierą?
  • Adaptacyjna kultura organizacyjna na sześciu etapach – jak ją wdrożyć krok po kroku?
  • Budowanie kultury zaufania i bezpieczeństwa sprzyjającego innowacjom i kwestionowaniu status quo – narzędzia, metody i dobre praktyki
  • Co składa się na kulturę, która toleruje niejasności i stronniczości wobec działań z niekompletnymi informacjami?
  • Jak opracować profil przywództwa dopasowanego do przyszłości?
  • Zwinne reakcje na ciągłe zmiany i pojawiające się potrzeby klientów
  • Przeprojektowanie organizacji w celu stworzenia ekosystemu zorientowanego na rynek (MOE)
  • Jak przezwyciężyć konflikt między dowodzeniem a kontrolą? Dlaczego warto to zrobić, jeśli chcesz być lepszym liderem?
12:15 - 12:30
Sesja Q&A
12:30 - 13:00
Przerwa
13:00 - 13:45
zdjęcie dr Patrycja Olchowska
dr Maria Mycielska
Rola liderów w zarządzaniu kulturą, która otwiera potencjał organizacji
  • Jak działa kultura organizacji w dzisiejszym świecie?
  • Czy istnieje uniwersalna kultura prowadząca do sukcesu rynkowego?
  • W jaki sposób liderzy tworzą kulturę, a kultura liderów?
  • Dziesięć domen przywództwa, które wpływają na zachowania ludzi
  • Co to znaczy otwierać możliwości przy równoczesnym nakreślaniu granic?
  • Na ile rywalizacja, perfekcjonizm czy władza są potrzebne w organizacji i czym je zastąpić?
  • Czy „opłaca się” być liderem, który tworzy konstruktywną kulturę?
13:45 - 14:00
Sesja Q&A
14:00 - 14:45
zdjęcie Stefan Życzkowski
Ewa Stelmasiak
Kultura dobrostanu – efektywność organizacyjna i pozytywny wpływ
  • Dlaczego przyszedł czas na kulturę dobrostanu?
  • Jakich jest pięć kluczowych podejść do dobrostanu w organizacji?
  • Jak budować wspierającą kulturę pracy w hybrydowym świecie?
  • Czym różni się przywództwo wspierające dobrostan od innych stylów przywódczych?
  • Jaka jest rola lidera dobrostanu?
14:45 - 15:00
Sesja Q&A
15:00
Podsumowanie i zakończenie konferencji