Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!
Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję. Sprawdź, co przygotowaliśmy!
SESJA 3 | 22 LUTEGO 2023
Kultura organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej
Co robić aby budować kulturę, która pozwala nam wygrywać w środowisku po Covid i w cieniu wojny w Ukrainie? Tak, jest to możliwe dzięki wykorzystaniu najnowszej wiedzy i najnowszych praktyk już stosowanych przez najlepsze firmy!
James L. Heskett
James L. Heskett jest emerytowanym profesorem UPS Foundation w Harvard Business School. Obronił doktorat w Graduate School of Business na Uniwersytecie Stanforda i był członkiem wydziału Ohio State University oraz prezesem Logistics Systems, Inc. Od 2000 roku prowadzi bloga na stronie internetowej Working Knowledge. Pracował jako konsultant dla firm w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Europie.
Członek wydziału Harvard Business School od 1965 roku. Prowadził kursy z marketingu, logistyki biznesowej, zarządzania operacjami usługowymi, polityki biznesowej i zarządzania usługami, zarządzania ogólnego i przedsiębiorczości, a także pełnił funkcję starszego prodziekana odpowiedzialnego za programy akademickie.
W swoich badaniach koncentrował się na identyfikowaniu i mierzeniu wskaźników sukcesu w modelach biznesowych firm, a także w wykorzystaniu alternatywnych źródeł dochodu. Analizując przypadki 200 firm, Heskett odkrył, że elastyczne kultury organizacyjne prowadzą do wyższych zwrotów finansowych.
Osiągnięcia Hesketta zostały uhonorowane wieloma nagrodami. W 2010 roku otrzymał Distinguished Career Contribution Award, w 1992 Marketing Educator of the Year Award of Sales, a w 1974 John Drury Sheahan Award przyznawaną przez Council of Logistics Management.
Opis sesji
Wykorzystaj ponad 30 lat doświadczeń wybitnego światowego eksperta profesora Jamesa Hesketta i jego najnowsze przemyślenia nad kulturą organizacyjną z przykładami i wzorami do zastosowania. Dowiedz się, jak wiodące firmy w Polsce w praktyce radzą sobie z trudnymi problemami wypalenia zawodowego, izolacji, spadku zaangażowania i pomimo trudnych warunków tworzą wysokoenergetyczne i rozwojowe środowisko pracy. Dzięki czemu wygrywają! W świecie szybkich zmian kultura organizacyjna (nawet spójna i wyrazista) może być atutem firmy lub… jej obciążeniem! Trudne środowisko rynkowe stwarza oczywiste wyzwania i zagrożenia, które wymagają dostosowania nie tylko w wymiarze strategii, ale także w wymiarze kultury organizacyjnej. Jak w praktyce budować kulturę organizacyjną, która pozwala wygrywać?
Dzięki tej sesji:
Dr Witold Jankowski
Prezes ICAN Institute
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Twórca i redaktor naczelny polskiej edycji Harvard Business Review (2003-2020) oraz MIT Sloan Management Review (2019). Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej. Wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie. Prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jako trener i konsultant współpracował m.in. z AstraZeneca, BNP Paribas, Continental, CITI Bank, Goodyear, ING, Shell oraz Viessmann.
Paweł Wilk
Prezes Zarządu i współzałożyciel spółki Ice Code Games SA.
Doświadczenie biznesowe zdobywał jako konsultant w dziale doradztwa strategicznego pracując dla przemysłu farmaceutycznego. Współpracował z takimi markami jak: Bayer, Pfizer, Sanofi, Novartis, Merck & Co, Roche, Polfarma, GSK, Aflofarm. Doświadczenie startupowe uzyskał m.in. jako leader zespołu analitycznego w AlgorTrade S.A. W trakcie pandemii stworzył organizację pracującą 100% zdalnie, która jednak pozwala przezwyciężyć ograniczenia pracy zdalnej i utrzymać wysokie zaangażowanie i motywację. Szczególnie ważne było zaprojektowanie „substytutów” kontaktu ludzkiego w przestrzeni wirtualnej. Aby dodać „element ludzki” do pracy zdalnej, stworzył odwrócony model pracy hybrydowej. Na konferencji opowie, na czym ten model polega i jak go stosować.
Dr Bartłomiej Brach
Jest doktorem nauk o zarządzaniu, wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego i założycielem Brightlight. Bada nowe problemy zarządzania: zmiany motywacji pracowników i purpose firm. Doradza firmom, jak lepiej dopasować oferty pracy do potrzeb kandydatów, nazwać wartości i cele strategiczne albo wzmocnić pozytywny wpływ firmy na pracowników. Współwprowadził na rynek polski storytelling jako metodę badania tożsamości i kultury organizacji. Współpracował z największymi wswoich branżach: CD PROJEKT, x-kom czy Diagnostyka.
Katarzyna Szełemej-Pobożniak
Ekspertka w obszarze różnic międzykulturowych, wizeprezeska firmy Haxel Events & Incentive. Coach ACC ICF, absolwentka ekonomii (SGH) i etnologii (Freie Universitaet Berlin). Jest certyfikowanem konsultantem kryzysu psychologicznego. Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz coaching z zakresu różnic i komunikacji międzykulturowej, kultury biznesowej konkretnych krajów iradzenia sobie ze stresem. Przedstawi doświadczenia firm, wktórych pracują pracownicy z różnych krajów i kultur. Różnorodność kulturowa pracowników, współpracowników i partnerów biznesowych musi być wzięta pod uwagę przy budowaniu spójnej kultury organizacyjnej.