Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!
Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję. Sprawdź, co przygotowaliśmy!
SESJA 3 | 2 MARCA 2022
ZESPOŁY TYPU X: KLUCZ DO SUKCESU W USIECIOWIONYM ŚWIECIE
Zmienne środowisko biznesowe premiuje zwinne, odporne zespoły nowej generacji. Czym różnią się od tradycyjnych zespołów i jak je tworzyć?
Prof. Deborah Ancona
Wybitna profesor zarządzania i studiów nad organizacją, założycielka MIT Leadership Center w MIT Sloan School of Management. Jej pionierskie badania zaowocowały koncepcji X-Teams jako narzędzia napędzającego innowacje w dużych organizacjach. Prace Ancony koncentrują się również na koncepcji przywództwa rozproszonego oraz na opracowywaniu narzędzi, praktyk i modeli coachingu, które umożliwiają organizacjom wspieranie kreatywnego przywództwa na każdym poziomie. Jest autorką książki „X-Teams: How to Build Teams That Lead, Innovate, and Succeed” (wydanej nakładem Harvard Business School Press) oraz powiązanego artykułu In Praise of the Incomplete Leader opublikowanego w „Harvard Business Review”.
Opis sesji
Czas tradycyjnych zespołów, zamykających się w swoich silosach, dobiegł końca! W obliczu nagłych zmian, konieczności podejmowania szybkich decyzji i rozwiązywania skomplikowanych problemów zespoły nie mogą działać w oderwaniu od siebie. Projekty w organizacji coraz bardziej się zazębiają, co wymaga od pracowników podejścia interdyscyplinarnego.
Dlatego potrzebujemy nowego typu zespołów! Zespoły X są zorientowane na współpracę z innymi działami i tworzą sieć kontaktów wewnątrz i na zewnątrz firmy, co pozwala im podchodzić do wyzwań w innowacyjny sposób. Dzięki współpracy zespoły X sprawnie wykorzystują okazje biznesowe i realizują zadania, które byłyby niemożliwe do osiągnięcia w ramach tradycyjnego zespołu.
Dzięki tej sesji dowiesz się:
Witold Jankowski
Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.
Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).
Anna Łakomy
Dyrektor Diagnostyki i Zarządzania Wiedzą, ICAN Institute
Jest certyfikowanym konsultantem i trenerem NeuroColor. Specjalizuje się w badaniach tożsamości. Swoje doświadczenie zbierała zarządzając międzynarodowymi projektami badawczymi o mieszanych metodologiach, budując relacje z kluczowymi klientami i w product managemencie. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za rozwój linii diagnostycznej w dziale projektów consultingowych ICAN.
Ukończyła socjologię w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych oraz PR i Marketing - na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też stypendystką Northeastern Illinois University w Chicago i doktorantką na Uniwersytecie Complutense w Madrycie.
Wojtek Mendyka
CEO Meaning Makers
Ponad 20 krajów, 10 lat i klienci z listy Fortune 500. Wojtek na stałe współpracuje z największymi i najlepszymi w swoich branżach, tworząc i prowadząc szkolenia z zakresu budowania skutecznego przekazu w przywództwie i w sprzedaży. Założyciel i główny trener w Meaning Makers gdzie uczy jak, dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu zasad pracy ludzkiego mózgu, można zainteresować, zaangażować i zostać zapamiętanym przez klientów i odbiorców. W świecie pełnym niepewności i natłoku informacji Wojtek pomaga liderom, ekspertom i działom sprzedaży mówić tak by ich słuchano, poprzez kształtowanie przekazu, który skutecznie komunikuje wartość, trafia do odbiorcy i wpływa na jego decyzje.
Program konferencji
- Efektywność zespołów jako ukryte i niedoceniane źródło przewagi konkurencyjnej
- Zmiana orientacji: od organizacji procesowej do organizacji projektowej a rosnąca rola zespołów
- Hierarchia organizacyjna firmy a zewnętrznie sieci powiązań: gdzie są niespójności i jak można je rozwiązać na poziomie firmy i na poziomie zespołów
- Zespoły w elastycznych procesach innowacyjnych: co należy zmienić
- Zespoły w procesach transformacji cyfrowej: główne problemy i dylematy
- Czym są zespoły typu X? Co je charakteryzuje i odróżnia od tradycyjnych zespołów?
- Trzy fundamenty działania zespołów nowej generacji: external activity, extreme execution, flexible phases
- Jak tworzyć X-Teams: niezbędne kroki, checklisty i dobre praktyki
- Jakie postawy i umiejętności członków takiego zespołu są niezbędne?
- Jak X-Teams przyczyniają się do wzrostu innowacyjności organizacji?
- W jakich sytuacjach najlepiej sprawdzają się zespoły X i jak wykorzystać w pełni ich potencjał?
- Jakich umiejętności potrzebują liderzy, aby skutecznie przewodzić zespołom X?
- Leadership Signature: jak odkryć i komunikować swój unikalny styl przewodzenia?
- Jak projektować zwinne organizacje, które wykorzystują przywództwo na wszystkich poziomach, aby dostosować się do zmieniających się czasów?
- Czym jest meaning-making i co musisz wiedzieć o decyzjach podejmowanych przez mózg Twojego odbiorcy, klienta lub pracownika?
- Jak poruszyć status quo i przekonać mózg do zmiany?
- Dlaczego Twój przekaz o zmianie może wywołać opór i jak temu zaradzić?
- Jakich 4 strażników status quo musisz przezwyciężyć i jak to zrobić?
- Co zrobić by uczynić zmianę trwalszą i bardziej zrozumiałą dla mózgu?
- …oraz co ma z tym wszystkim wspólnego historia drugoplanowego bohatera "Skazanych na Shawshank?"
- Inteligencja zbiorowa- dżin w butelce czy narzędzie lidera przyszłości?
- "Factor-c" - czynniki budujące i destrukcyjne
- Cytryny zamień na lemoniadę, czyli skuteczne zarządzanie różnorodnością
- Zespół odporny na zmiany i turbulencje - przejście z ery informacji do ery koncepcyjne