Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!

Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję.
Sprawdź, co przygotowaliśmy!

SESJA 3 | 2 MARCA 2022

ZESPOŁY TYPU X: KLUCZ DO SUKCESU W USIECIOWIONYM ŚWIECIE

Zmienne środowisko biznesowe premiuje zwinne, odporne zespoły nowej generacji. Czym różnią się od tradycyjnych zespołów i jak je tworzyć?

Prof. Deborah Ancona

Wybitna profesor zarządzania i studiów nad organizacją, założycielka MIT Leadership Center w MIT Sloan School of Management. Jej pionierskie badania zaowocowały koncepcji X-Teams jako narzędzia napędzającego innowacje w dużych organizacjach. Prace Ancony koncentrują się również na koncepcji przywództwa rozproszonego oraz na opracowywaniu narzędzi, praktyk i modeli coachingu, które umożliwiają organizacjom wspieranie kreatywnego przywództwa na każdym poziomie. Jest autorką książki „X-Teams: How to Build Teams That Lead, Innovate, and Succeed” (wydanej nakładem Harvard Business School Press) oraz powiązanego artykułu In Praise of the Incomplete Leader opublikowanego w „Harvard Business Review”.

Opis sesji

Czas tradycyjnych zespołów, zamykających się w swoich silosach, dobiegł końca! W obliczu nagłych zmian, konieczności podejmowania szybkich decyzji i rozwiązywania skomplikowanych problemów zespoły nie mogą działać w oderwaniu od siebie. Projekty w organizacji coraz bardziej się zazębiają, co wymaga od pracowników podejścia interdyscyplinarnego.

Dlatego potrzebujemy nowego typu zespołów! Zespoły X są zorientowane na współpracę z innymi działami i tworzą sieć kontaktów wewnątrz i na zewnątrz firmy, co pozwala im podchodzić do wyzwań w innowacyjny sposób. Dzięki współpracy zespoły X sprawnie wykorzystują okazje biznesowe i realizują zadania, które byłyby niemożliwe do osiągnięcia w ramach tradycyjnego zespołu.

Dzięki tej sesji dowiesz się:

Jak zmienia się rola zespołów w usieciowionym świecie?
Na czym polegają zespoły X (X-teams) i czym się różnią od tradycyjnych zespołów?
Jak budować X-Teams – jakie postawy i umiejętności członków takiego zespołu są niezbędne?
Jakie rodzaju kompetencji przywódczych na wszystkich szczeblach organizacji wymagają zespoły X?
Jakie są elementy modelu 4C przewodzenia w zmiennym środowisku biznesowym?

Witold Jankowski

Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.

Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).

Anna Łakomy

Dyrektor Diagnostyki i Zarządzania Wiedzą, ICAN Institute

Jest certyfikowanym konsultantem i trenerem NeuroColor. Specjalizuje się w badaniach tożsamości. Swoje doświadczenie zbierała zarządzając międzynarodowymi projektami badawczymi o mieszanych metodologiach, budując relacje z kluczowymi klientami i w product managemencie. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za rozwój linii diagnostycznej w dziale projektów consultingowych ICAN.

Ukończyła socjologię w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych oraz PR i Marketing - na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też stypendystką Northeastern Illinois University w Chicago i doktorantką na Uniwersytecie Complutense w Madrycie.

Wojtek Mendyka

CEO Meaning Makers

Ponad 20 krajów, 10 lat i klienci z listy Fortune 500. Wojtek na stałe współpracuje z największymi i najlepszymi w swoich branżach, tworząc i prowadząc szkolenia z zakresu budowania skutecznego przekazu w przywództwie i w sprzedaży. Założyciel i główny trener w Meaning Makers gdzie uczy jak, dzięki zrozumieniu i wykorzystaniu zasad pracy ludzkiego mózgu, można zainteresować, zaangażować i zostać zapamiętanym przez klientów i odbiorców. W świecie pełnym niepewności i natłoku informacji Wojtek pomaga liderom, ekspertom i działom sprzedaży mówić tak by ich słuchano, poprzez kształtowanie przekazu, który skutecznie komunikuje wartość, trafia do odbiorcy i wpływa na jego decyzje.

Program konferencji

09:00 - 09:55
Networking
09:55 - 10:00
Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
10:00 - 10:30
dr Witold Jankowski
Strategia, proces i zespoły: jak szybkie i niepewne środowisko wpływa na strategiczną rolę zespołów
  • Efektywność zespołów jako ukryte i niedoceniane źródło przewagi konkurencyjnej
  • Zmiana orientacji: od organizacji procesowej do organizacji projektowej a rosnąca rola zespołów
  • Hierarchia organizacyjna firmy a zewnętrznie sieci powiązań: gdzie są niespójności i jak można je rozwiązać na poziomie firmy i na poziomie zespołów
  • Zespoły w elastycznych procesach innowacyjnych: co należy zmienić
  • Zespoły w procesach transformacji cyfrowej: główne problemy i dylematy
10:30 - 10:45
Sesja Q&A
10:45 - 11:45
prof. Debora Ancona
X-Teams i trzy zdolności przywódcze do przewodzenia w gwałtownie zmieniającym się świecie
  • Czym są zespoły typu X? Co je charakteryzuje i odróżnia od tradycyjnych zespołów?
  • Trzy fundamenty działania zespołów nowej generacji: external activity, extreme execution, flexible phases
  • Jak tworzyć X-Teams: niezbędne kroki, checklisty i dobre praktyki
  • Jakie postawy i umiejętności członków takiego zespołu są niezbędne?
  • Jak X-Teams przyczyniają się do wzrostu innowacyjności organizacji?
  • W jakich sytuacjach najlepiej sprawdzają się zespoły X i jak wykorzystać w pełni ich potencjał?
  • Jakich umiejętności potrzebują liderzy, aby skutecznie przewodzić zespołom X?
  • Leadership Signature: jak odkryć i komunikować swój unikalny styl przewodzenia?
  • Jak projektować zwinne organizacje, które wykorzystują przywództwo na wszystkich poziomach, aby dostosować się do zmieniających się czasów?
11:45 - 12:00
Przerwa
12:00 - 13:00
Wojtek Mendyka
Meaning-making, czyli kontr-intuicyjne podejście do nadawania sensu i komunikacji w obliczu zmian, niepewności i wyzwań
  • Czym jest meaning-making i co musisz wiedzieć o decyzjach podejmowanych przez mózg Twojego odbiorcy, klienta lub pracownika?
  • Jak poruszyć status quo i przekonać mózg do zmiany?
  • Dlaczego Twój przekaz o zmianie może wywołać opór i jak temu zaradzić?
  • Jakich 4 strażników status quo musisz przezwyciężyć i jak to zrobić?
  • Co zrobić by uczynić zmianę trwalszą i bardziej zrozumiałą dla mózgu?
  • …oraz co ma z tym wszystkim wspólnego historia drugoplanowego bohatera "Skazanych na Shawshank?"
13:00 - 13:30
Sesja Q&A
13:30 - 14:15
Anna Łakomy
Inteligentne zespoły z wysokiego C
  • Inteligencja zbiorowa- dżin w butelce czy narzędzie lidera przyszłości?
  • "Factor-c" - czynniki budujące i destrukcyjne
  • Cytryny zamień na lemoniadę, czyli skuteczne zarządzanie różnorodnością
  • Zespół odporny na zmiany i turbulencje - przejście z ery informacji do ery koncepcyjne
14:15 - 14:30
Sesja Q&A
14:30 - 14:45
Sesja Q&A z Prof. Debora Ancona
14:45
Podsumowanie i zakończenie konferencji