Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!
Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję. Sprawdź, co przygotowaliśmy!
Open strategy – nowy model zarządzania strategicznego
Tworzenie strategii musi przestać być domeną zamkniętej grupy liderów na samym szczycie! Zastosuj otwarte podejście do strategii i zaangażuj pracowników wszystkich szczebli, by opracować solidną, zorientowaną na przyszłość strategię.
Odkryj strategiczną przewagę tam, gdzie konkurencja nawet nie myśli poszukać.
W wielu firmach proces tworzenia strategii jest zdominowany przez małą grupę liderów wyższego szczebla, działających w ramach silosu. To tradycyjne myślenie wymaga zmiany, co dosadnie pokazały burzliwe doświadczenia ostatnich lat i upadki wydawałoby się silnych graczy. Każda firma, która powierza władzę nad tworzeniem strategii niewielkiej grupie, prędzej czy później znajdzie się na przegranej pozycji!
Koncepcja otwartej strategii, opracowana przez dr. Christiana Stadlera, angażuje więcej osób w proces planowania, dzięki czemu strategia jest zrozumiała i wiarygodna dla pracowników na każdym poziomie organizacji. A tym samym łatwiejsza do zakomunikowania i szybsza do wdrożenia! Otwarty proces eliminuje także pułapki związane z wpadnięciem w rutynę, „skostnienia” organizacji, przecenianiem swojej pozycji czy ignorowaniem sygnałów płynących z otoczenia biznesowego. Metody i narzędzia dr. Stadlera pomogą Ci zbudować organizację, która wyprzedzi zmiany, wymanewruje konkurencję i przekroczy oczekiwania klientów!
O ekspercie
Dr Christian Stadler
Jest profesorem zarządzania strategicznego w Warwick Business School. Jego badania koncentrują się na tym, jak organizacje mogą osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną. Stadlera szczególnie interesują kwestie związane z dywersyfikacją, zdolnościami i innowacjami. Jego prace były publikowane w „Harvard Business Review”, „Sloan Management Review”, „New York Times”, „Wall Street Journal”, „Financial Times”, „Bloomberg Business Week”, „Fast Company”, Fortune/CNN i BBC, a także zostały przetłumaczone na 11 języków. W 2021 został wytypowany przez Thinkers50 do otrzymania Strategy Award. Najnowsza książka Christiana Stadlera Open Strategy. Mastering Disruption from Outside the C-Suite ukaże się w Polsce nakładem ICAN Institute latem 2023 roku.
Dzięki tej sesji:
Poznaj naszych ekspertów
Prezes ICAN Institute
Doświadczony strateg, Agency Partnerships Lead, CEE META
Członek zarządu IAB Polska w latach 2010–2013. Przez wiele lat pracował w domu mediowym Mindshare, gdzie współtworzył strategie takich marek jak Ford, Volvo, Nike, Samsung, VW Bank, IBM, Lenovo. Zakres jego odpowiedzialności obejmował też innowacje w mediach cyfrowych i komunikacji online. W latach 2009–2013 związany z Naszą ...
Wykładowczyni akademicka, projekt managerka wspierająca zarządzanie projektami i procesami, wdrażanie i rozwój innowacyjnych produktów
Od 10 lat doradza przedsiębiorcom jak tworzyć zwinne strategie i sprzedawalne produkty oparte na innowacjach w dynamicznym świecie. Współpracuje ze środowiskiem biznesowym i naukowym, usprawniając ich komunikację i zwiększając szansę na osiągnięcie celów projektu.
Doktor stosunków międzynarodowych, absolwentka progr...
Obejrzyj relację
Kup nagrania z całego cyklu lub wybranej konferencji
Program konferencji
10:00 - 10:10
10:10 - 10:45
- Ewolucja koncepcji strategii: co się zmieniło i co się będzie zmieniać
- Usieciowiona organizacja a usieciowiona strategia: co to oznacza
- Strategia a realizacja: czy ten podział ma dalej sens?
- Strategia a procesy decyzyjne w firmie: co się zmienia i dlaczego
- Jakich decyzji strategicznych zarządy nigdy nie mogę delegować i dlaczego
- Jak przełamać odwieczny konflikt między strategią a realizacją
- Czego menedżerowie mogą się nauczyć od Arystotelesa w zakresie zarządzania strategicznego
- Rewolucja AI: jak możesz wykorzystać ChatGPT do zwiększenia efektywności zarządzania strategicznego (tak, to już się dzieje!)
10:45 - 11:00
11:00 - 11:10
11:10 - 12:00
- Na czym polega model otwartej strategii, dostosowany do dzisiejszego szybkiego i zmiennego środowiska biznesowego?
- Dlaczego nie warto ograniczać tworzenia strategiczne do małych zespołów kierowniczych?
- Jak angażować pracowników w proces strategiczny i kształtowania proaktywnych postaw?
- Jak stosować otwarte podejście do strategii w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i branży?
- W której fazie procesu strategicznego warto zastosować otwartą strategię i jak wybrać odpowiednie narzędzia z uwzględnieniem celów firmy?
- Praktyczne ramy tworzenia strategii w otwarty sposób: co chcę osiągnąć, jak się „otworzyć” i kogo najlepiej zaangażować
- Tworzenie strategii a przewidywanie przyszłości: jakie błędy poznawcze popełniają liderzy przy podejmowaniu decyzji strategicznych
12:00 - 12:25
12:25 - 12:30
12:30 - 13:15
13:15 - 13:20
13:20 - 13:50
- Dlaczego tak trudno sprawić, aby eksperymentowanie stało się częścią naszej praktyki biznesowej?
- Jak dobierać hipotezy biznesowe?
- Jak skutecznie prowadzić testy?
- Jaka jest rola menedżerów w systematycznym eksperymentowaniu?
13:50 - 14:05
14:05 - 14:10
14:10 - 15:00
- Dlaczego w niepewnych czasach warto słuchać głosu z wszystkich poziomów organizacji? Idealny moment na pracę w modelu open strategy.
- Jak wygląda warsztat strategiczny w praktyce? Idealna grupa i metody pozwalające na wymianę doświadczeń.
- Jakie korzyści niesie praca w modelu otwartym? Rezultaty działań - inicjatywy punktowe i strategiczne.
15:00 - 15:20
15:20 - 15:25
15:25 - 15:30