Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!
Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję. Sprawdź, co przygotowaliśmy!
SESJA 2 | 3 LUTEGO 2022
NOWE ŚRODOWISKO PRACY
Jak w cyfrowym świecie zmienia się miejsce pracy i stosunek człowieka do niej? Jak te zmiany wpływają na modele zarządzania w najbliższej przyszłości?
ARIC DROMI
Założyciel strategicznego think tanku Tempus.Motu i wewnętrzny futurolog Volvo Cars Group. Jest członkiem rady doradczej w NTT Innovation Institute, będącej częścią firmy telekomunikacyjnej NTT Group, zajmującej 65. miejsce w rankingu Fortune Global 500. Poza tym Dromi jest także członkiem Rady Doradczej ds. Innowacji UNLEASH, globalnego laboratorium innowacji, które gromadzi ludzi z całego świata, aby budować trwałe globalne sieci wokół celów zrównoważonego rozwoju ONZ.
Opis sesji
W ciągu ostatniego roku zaszły olbrzymie zmiany w organizacji pracy, które jeszcze przed pandemią wydawały się dość odległą przyszłością. Przyśpieszona cyfrowa transformacja, masowe przejście na home office lub pracę hybrydową, przyśpieszona cyfrowa transformacja i zmiana w podejściu do pracy z work-life balance w stronę work-life integration. Modele przywództwa nie pozostają obojętne na te zmiany, lecz ewoluują wraz z nimi.
W jakim kierunku zmierza więc przyszłość pracy? Czy rozwój technologii sprawi, że pewne zawody przestaną istnieć albo zostaną zdefiniowane na nowo? Jak zmieni się nasze rozumienie pracy zarówno z perspektywy lidera, jak i pracowników?
Dzięki tej sesji dowiesz się:
Witold Jankowski
Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.
Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).
Anita Zbieg
Ekspert z obszaru People & Work Analytics, Structure & Work Design, oraz CEO networkperspective.io
Ekspert Work & People Analytics. Analityk sieci i nawyków pracy (np. współpracy, pracy głębokiej). Wspiera firmy danymi w transformacji w stronę hybrydowych modelów pracy. Od ponad 7 lat doradza średnim i dużym firmom, np. mBank, SAMSUNG, Danone czy BEUMER Group. Dzieli się wiedzą pisząc dla Harvard Business Review i wykładając na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje doświadczenie przekuła w narzędzie networkperspective.io, które na bazie danych z systemów firmy analizuje nawyki pracy zespołów zdalnych i hybrydowych i liderom dostarcza informację zwrotną opartą o dane, benchmarki i akcje do podjęcia
dr Agnieszka Szóstek
Experience designer, konsultant biznesowy
Autorka "The Umami Strategy: Stand Out by Mixing Business with Experience Design", twórczyni narzędzi wspierających projektantów i badaczy doświadczeń Seed Cards, współprowadząca podcast Catching The Next Wave oraz współtwórca programu dla agentów zmiany w procesie transformacji Become. Bazując na ponad dwudziestoletnim doświadczeniu, zajmuje się strategią projektowania doświadczeń i prowadzi projekty mające na celu tworzenie innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu procesu research through design. Współpracowała m.in. z Google, Philips Research, Play, Orange, Allegro, IKEA, TYLKO, ING, Santander, PZU, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Śląskim Urzędem Wojewódzkim i innymi firmami oraz organizacjami poszukującymi pomysłu na to, jak budować emocjonalną wartość swojej marki. Ukończyła studia magisterskie z projektowania interakcji, a następnie zrobiła doktorat z projektowania doświadczeń na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii i wykłada projektowanie doświadczeń w Polsce i za granicą.
Program konferencji
- Jak trendy technologiczne, społeczne, kulturowe i demograficzne wpływają na procesy i organizację pracy?
- Czego nauczył nas COVID-19: jak lekcje z pandemii pokazują ścieżki ewolucji środowiska pracy oraz typowe błędy w organizacji pracy?
- Jak różne strategie i modele biznesowe wymagają odmiennych środowisk i sposobów organizacji pracy? Na czym te różnice polegają?
- Kiedy niewłaściwe środowisko pracy (nawet wykorzystujące najnowsze technologie) może ograniczać zdolność firmy do konkurowania i adaptacji do zmieniającego się otoczenia biznesowego??
- Przewodzenie procesem tworzenia nowego środowiska pracy: lekcje i rekomendacje dla liderów
- W jaki sposób technologie zrewolucjonizują sposób, w jaki pracujemy, prowadzimy działalność gospodarczą i konsumujemy produkty i towary?
- Automatyzacja, sztuczna inteligencja, cyfrowe bliźniaki i technologia szybkiego śledzenia – najważniejsze trendy i ich znaczenie dla biznesu
- W jaki sposób biznes może wykorzystać nowy zestaw narzędzi do nawiązania dialogu z konsumentami?
- Praca zdalna jako nowa normalność: czy na pewno efektywna?
- Cyberbezpieczeństwo: jak tworzyć elastyczne środowisko pracy bez narażania organizacji?
- Jak możesz zachować swobodę, elastyczność i kreatywność w miejscu pracy, łącząc nowe myślenie ze starym?
- W jaki sposób obecne modele społeczne i ekonomiczne wywierają wpływ na biznes?
- Jakich kompetencji potrzebują organizacje, aby poradzić sobie z nadchodzącymi zmianami na rynku?
- Jak mierzyć proces transformacji w kierunku pracy hybrydowej?
- Jak zwiększać efektywność i dobrostan zespołów hybrydowych?
- Jak szacować wpływ pracy w hybrydzie na wyniki biznesowe?
- Przegląd narzędzi, metryk i benchmarków przykładzie konkretnych firm
- Problem złożoności dzisiejszego świata (biznesowego, kulturowego i środowiska pracy) w modelu Cynefin Davida Snowdena
- Jak radzić sobie z złożonością? Przykłady dobrych praktyk, np. Toyoty i metody kartki A3
- Kaznodzieja, prokurator i polityk – trzy mindsety w warunkach niepewności (na bazie Geerta Hofstede)
- Jak zmienić mindset na naukowca? Praktyczne porady