Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!

Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję.
Sprawdź, co przygotowaliśmy!

SESJA 2 | 3 LUTEGO 2022

NOWE ŚRODOWISKO PRACY

Jak w cyfrowym świecie zmienia się miejsce pracy i stosunek człowieka do niej? Jak te zmiany wpływają na modele zarządzania w najbliższej przyszłości?

ARIC DROMI

Założyciel strategicznego think tanku Tempus.Motu i wewnętrzny futurolog Volvo Cars Group. Jest członkiem rady doradczej w NTT Innovation Institute, będącej częścią firmy telekomunikacyjnej NTT Group, zajmującej 65. miejsce w rankingu Fortune Global 500. Poza tym Dromi jest także członkiem Rady Doradczej ds. Innowacji UNLEASH, globalnego laboratorium innowacji, które gromadzi ludzi z całego świata, aby budować trwałe globalne sieci wokół celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Opis sesji

W ciągu ostatniego roku zaszły olbrzymie zmiany w organizacji pracy, które jeszcze przed pandemią wydawały się dość odległą przyszłością. Przyśpieszona cyfrowa transformacja, masowe przejście na home office lub pracę hybrydową, przyśpieszona cyfrowa transformacja i zmiana w podejściu do pracy z work-life balance w stronę work-life integration. Modele przywództwa nie pozostają obojętne na te zmiany, lecz ewoluują wraz z nimi.

W jakim kierunku zmierza więc przyszłość pracy? Czy rozwój technologii sprawi, że pewne zawody przestaną istnieć albo zostaną zdefiniowane na nowo? Jak zmieni się nasze rozumienie pracy zarówno z perspektywy lidera, jak i pracowników?

Dzięki tej sesji dowiesz się:

Jak czwarta rewolucja przemysłowa wpłynie na nasz świat: pracę, edukację, przyszłe zarządzanie i modele ekonomiczne?
Czy rozwój sztucznej inteligencji i wszechobecności automatyzacji sprawią, że duża część dzisiejszej siły roboczej stanie się zbędna?
Historia relacji ludzkości z pracą – od codziennego przetrwania po głęboki związek z naszą psychiką i obrazem siebie
Wpływ industrializacji i każdej kolejnej „rewolucji” z perspektywy kobiet – wnioski dla wszystkich liderów
Witold Jankowski

Witold Jankowski

Prezes ICAN Institute, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review Polska”

Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.

Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).

Anita Zbieg

Ekspert z obszaru People & Work Analytics, Structure & Work Design, oraz CEO networkperspective.io

Ekspert Work & People Analytics. Analityk sieci i nawyków pracy (np. współpracy, pracy głębokiej). Wspiera firmy danymi w transformacji w stronę hybrydowych modelów pracy. Od ponad 7 lat doradza średnim i dużym firmom, np. mBank, SAMSUNG, Danone czy BEUMER Group. Dzieli się wiedzą pisząc dla Harvard Business Review i wykładając na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje doświadczenie przekuła w narzędzie networkperspective.io, które na bazie danych z systemów firmy analizuje nawyki pracy zespołów zdalnych i hybrydowych i liderom dostarcza informację zwrotną opartą o dane, benchmarki i akcje do podjęcia

zdjęcie Tomasz Stec

dr Agnieszka Szóstek

Experience designer, konsultant biznesowy

Autorka "The Umami Strategy: Stand Out by Mixing Business with Experience Design", twórczyni narzędzi wspierających projektantów i badaczy doświadczeń Seed Cards, współprowadząca podcast Catching The Next Wave oraz współtwórca programu dla agentów zmiany w procesie transformacji Become. Bazując na ponad dwudziestoletnim doświadczeniu, zajmuje się strategią projektowania doświadczeń i prowadzi projekty mające na celu tworzenie innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu procesu research through design. Współpracowała m.in. z Google, Philips Research, Play, Orange, Allegro, IKEA, TYLKO, ING, Santander, PZU, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Śląskim Urzędem Wojewódzkim i innymi firmami oraz organizacjami poszukującymi pomysłu na to, jak budować emocjonalną wartość swojej marki. Ukończyła studia magisterskie z projektowania interakcji, a następnie zrobiła doktorat z projektowania doświadczeń na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii i wykłada projektowanie doświadczeń w Polsce i za granicą.

Program konferencji

09:30 - 10:25
Networking
10:25 - 10:30
Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
10:30 - 11:00
zdjęcie Witold Jankowski
Witold Jankowski
Strategiczny aspekt tworzenia nowoczesnego środowiska pracy
  • Jak trendy technologiczne, społeczne, kulturowe i demograficzne wpływają na procesy i organizację pracy?
  • Czego nauczył nas COVID-19: jak lekcje z pandemii pokazują ścieżki ewolucji środowiska pracy oraz typowe błędy w organizacji pracy?
  • Jak różne strategie i modele biznesowe wymagają odmiennych środowisk i sposobów organizacji pracy? Na czym te różnice polegają?
  • Kiedy niewłaściwe środowisko pracy (nawet wykorzystujące najnowsze technologie) może ograniczać zdolność firmy do konkurowania i adaptacji do zmieniającego się otoczenia biznesowego??
  • Przewodzenie procesem tworzenia nowego środowiska pracy: lekcje i rekomendacje dla liderów
11:00 - 11:15
Sesja Q&A
11:15 - 12:15
Aric Dromi
Przyszłość pracy: Jak w cyfrowym świecie zmienia się miejsce pracy i stosunek człowieka do niej?
  • W jaki sposób technologie zrewolucjonizują sposób, w jaki pracujemy, prowadzimy działalność gospodarczą i konsumujemy produkty i towary?
  • Automatyzacja, sztuczna inteligencja, cyfrowe bliźniaki i technologia szybkiego śledzenia – najważniejsze trendy i ich znaczenie dla biznesu
  • W jaki sposób biznes może wykorzystać nowy zestaw narzędzi do nawiązania dialogu z konsumentami?
  • Praca zdalna jako nowa normalność: czy na pewno efektywna?
  • Cyberbezpieczeństwo: jak tworzyć elastyczne środowisko pracy bez narażania organizacji?
  • Jak możesz zachować swobodę, elastyczność i kreatywność w miejscu pracy, łącząc nowe myślenie ze starym?
  • W jaki sposób obecne modele społeczne i ekonomiczne wywierają wpływ na biznes?
  • Jakich kompetencji potrzebują organizacje, aby poradzić sobie z nadchodzącymi zmianami na rynku?
12:15 - 12:45
Sesja Q&A
12:45 - 13:15
Przerwa
13:15 - 13:45
Anita Zbieg
Transformacja sposobów pracy w hybrydzie oparta na danych – metryki, benchmarki, wpływ biznesowy
  • Jak mierzyć proces transformacji w kierunku pracy hybrydowej?
  • Jak zwiększać efektywność i dobrostan zespołów hybrydowych?
  • Jak szacować wpływ pracy w hybrydzie na wyniki biznesowe?
  • Przegląd narzędzi, metryk i benchmarków przykładzie konkretnych firm
13:45 - 14:00
Sesja Q&A
14:00 - 14:30
dr Agnieszka Szóstek
Poruszanie się w świecie złożoności – jak opracować właściwy mindset?
  • Problem złożoności dzisiejszego świata (biznesowego, kulturowego i środowiska pracy) w modelu Cynefin Davida Snowdena
  • Jak radzić sobie z złożonością? Przykłady dobrych praktyk, np. Toyoty i metody kartki A3
  • Kaznodzieja, prokurator i polityk – trzy mindsety w warunkach niepewności (na bazie Geerta Hofstede)
  • Jak zmienić mindset na naukowca? Praktyczne porady
14:30 - 14:45
Sesja Q&A
14:45
Podsumowanie i zakończenie konferencji