Hej, fajnie, że wpadłeś do nas!
Wydarzenie już się odbyło, ale szykujemy nową edycję. Sprawdź, co przygotowaliśmy!
SESJA 2 | 25 STYCZNIA 2023
Zarządzanie przychodami w inflacyjnym środowisku
Dowiedz się, jak ustalać ceny i zarządzać relacją z klientem. Zwiększaj zyski przy jednoczesnej minimalizacji kosztów mimo rynkowych trudności. Poznaj rewolucyjną metodę światowego autorytetu pricingu.
Prof. Hermann Simon
Współzałożyciel firmy Simon-Kucher & Partners, światowego lidera w doradztwie cenowym, gdzie obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. Ekspert w zakresie strategii, marketingu i pricingu. Znalazł się w „Thinkers50 Hall of Fame”, rankingu najważniejszych myślicieli zarządzania na świecie. Magazyn „Cicero” zalicza go do pierwszej 100 spośród 500 najważniejszych intelektualistów. Były profesor akademicki (Harvard Business School, INSEAD, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology). Autor bestsellerowych książek Pricing Man oraz Pewny zysk! Jak stworzyć biznes odporny na każdy kryzys, które ukazały się nakładem ICAN Institute.
Opis sesji
Dla przedsiębiorców rosnąca inflacja oznacza większe koszty produkcji, świadczenia usług i utrzymania kadry, a dla klientów większe koszty życia lub prowadzenia biznesu, przez co mniej chętnie wydają pieniądze na różne produkty i usługi. Firmy stoją więc przed dylematem – czy podnieść cenę i potencjalnie stracić klientów, żeby zapewnić biznesowi rentowność, czy utrzymać obecną cenę, zatrzymując konsumentów, ale nie osiągając zakładanej marży i zysku? Okazuje się, że… nie musisz wybierać! Dzięki metodom opracowanym przez prof. Hermanna Simona, światowego guru pricingu, dowiesz się, jak elastycznie zarządzać ceną bez utraty klientów i zysków. To podejście do polityki cenowej, które może zastosować każda firma niezależnie od branży i wielkości!
Dzięki tej sesji:
Dr Witold Jankowski
Prezes ICAN Institute
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Twórca i redaktor naczelny polskiej edycji Harvard Business Review (2003-2020) oraz MIT Sloan Management Review (2019). Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej. Wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie. Prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Jako trener i konsultant współpracował m.in. z AstraZeneca, BNP Paribas, Continental, CITI Bank, Goodyear, ING, Shell oraz Viessmann.
dr Przemysław Kwiecień, CFA
Analityk i doradca inwestycyjny
Head of Research w X-trade Brokers DM S.A. Doktor nauk ekonomicznych. Rynkami finansowymi i gospodarką fascynuje się od 1996 roku. Kilkukrotnie był na czele globalnego rankingu prognoz walutowych Bloomberga (lata 2012, 2016, 2018 i 2020). A także uzyskał tytuł Analityka Roku (2014 – NBP, 2015, 2017, 2010 – FX/Invest Cuffs). Ma bogate doświadczenie w badaniach rynków globalnych oraz zarządzaniu międzynarodowym zespołem badawczym. Przyznaje, że największą satysfakcję sprawiają mu wyrazy uznania od czytelników i widzów, będące najlepszą motywacją do dalszej pracy.
Tomasz Stec
Partner zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners
Ekspert z ponad 15-letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania promocjami, optymalizacji programów lojalnościowych, optymalizacji cen regularnych (w tym dynamicznych) oraz projektowania narzędzi wspomagających decyzje (w tym uczenia maszynowego). W Simon-Kucher & Partners kieruje praktyką handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, pomagając organizacjom w zwiększaniu ich przychodów i zysków. Prowadził ponad 100 projektów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Rumunii oraz Rosji.
Artur Staniec
Dyrektor Zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners
Odpowiada za obszar B2B w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada ponad 15 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie. W tym czasie zrealizował ponad 100 projektów z zakresu strategii, marketingu oraz zarządzania cenami w regionie CEE. Jest autorem szeregu publikacji. Cyklicznie gości w wydarzeniach krajowych i zagranicznych w charakterze prelegenta.
Grzegorz Furtak
Ekspert w dziedzinie pricingu oraz strategii monetyzacji
Założyciel pricingLAB – firmy konsultingowej specjalizującej się w pricingu. Tak mówi o sobie: „Pomagam klientom B2B, B2C generować większe przychody z ich cen poprzez optymalizację cenową opartą na zaawansowanej analizie numerycznej i behawioralnej”. W ramach działalności doradczej i szkoleniowej realizował projekty optymalizacji pricingowej dla między innymi: Inter Cars, Auto Land, Animex, Michelin, Maspex, Grupa Topex, Investa, Schneider Electric, Sieć Sklepów Topaz, PBS Connect, Żabka, Lewiatan, Apteki Codzienna, Polski Lek, Media Expert, I Love Marketing, Bat Grupa PSB, Unisoft, Astor, Sidly, Orphica.
Program konferencji
- Szoki i niepewności: kontynuacja i nowe zakłócenia
- 11 szoków podażowych na 2023
- Strategiczne implikacje trendów i szoków dla firm działających w Polsce
- Elastyczne zarządzanie przychodami i kosztami w warunkach niepewności
- Inflacja najwyższa od dekad - jak do tego doszło?
- Czy czeka nas recesja?
- Wpływ decyzji banków centralnych na gospodarkę i rynki
- Czy złoty będzie jeszcze słabszy?
- Wyzwania dla biznesu w kontekście wysokiej inflacji
Jak maksymalizować zysk?
- W jaki sposób inflacja wpływa na firmy i dlaczego szczególnie teraz warto być zwinnym?
- Cele działalności w warunkach inflacji
- Jaką rolę w inflacji odgrywają trzy dźwignie zysku: cena, przychody oraz koszty?
- Czym jest Pricing Power i dlaczego jest ważny?
- Co inflacja oznacza dla sił sprzedaży?
- Przyczyny niepowodzeń w pricingu w czasach wysokiej inflacji
- Skutecznie metody przekładania wzrostu kosztów na klientów
- Narzędzia pricingowe pomocne przy podnoszeniu cen
- Jak inflacja wpływa na zachowania zakupowe klientów?
- Logika ustalania cen w oparciu o wrażliwość cenową
- Skuteczna realizacja podwyżek cen
- Poza cenowe metody obrony marży: shrinkflation, tańsze opcje wyboru, unbundling
- Wyzwania dot. procesów pricingowych w dobie presji inflacyjnej