Sesja 3 | 6 marca 2024

Strategia konkurencyjna 5.0:
jak wygrywać ze „starymi” i nowymi rywalami

Poznaj innowacyjne metody analizy konkurentów i rozszyfruj ich plan działania, by skutecznie reagować na zmiany na rynku.

portret dr John Horn
GOŚĆ SPECJALNY

dr John Horn

Profesor praktyki ekonomii w Olin Business School na Uniwersytecie Waszyngtońskim w St. Louis. Przez dziewięć lat pracował jako starszy ekspert w dziale strategii firmy McKinsey, gdzie obsługiwał klientów w zakresie...

Sesja 3 programu rozwojowego dla menedżerów i liderów - czego się dowiesz?

  • Strategia konkurencyjna: główne szkoły i podejścia, ich zastosowanie i ograniczenia
  • Jakie są typy konkurentów i ich główne cechy – nowi gracze, innowatorzy, konkurenci publiczni i prywatni
  • Jak „wejść” do głów swoich rywali dzięki 4 etapowemu procesowi analizy konkurencji
  • Taktyki i metody: judo, sumo, aikido i podejście „bokserskie” – na czym polegają i kiedy mają zastosowanie
  • Jak wykorzystać informacje o działaniach konkurentów, aby stworzyć trwałą przewagę rynkową dla swojej firmy
  • Jak skutecznie integrować analizę konkurencji z wewnętrznymi procesami decyzyjnymi, aby podejmować lepsze decyzje strategiczne

Jaki problem porusza sesja 3

Przewidywanie kolejnych ruchów konkurentów staje się coraz trudniejsze. Wielu liderów często nie rozumie, dlaczego ich rywale podejmują takie, a nie inne decyzje, co prowadzi do frustracji i błędnych ocen strategicznych.

Badania dr Johna Horna, gościa specjalnego sesji, pokazują, że firmy często postrzegają swoich konkurentów jako działających irracjonalnie. Jednak to przekonanie jest często mylne!

96% menedżerów stwierdziło, że w niektórych przypadkach konkurenci podejmują decyzje wydające się niezgodne z logiką biznesową.
A czy wiesz… Co jest racjonalne z punktu widzenia Twojej konkurencji? Czy jesteś w stanie przewidzieć ich kolejne kroki?
Broszura

Mamy odpowiedź na to wyzwanie

dr Horn pokaże Ci, jak zajrzeć do umysłu Twojej konkurencji za pomocą procesu składającego się z 4 kroków. Dowiesz się, jak analizować swoich rynkowych rywali pod kątem posiadanych zasobów, wpływu ich działań na branżę i działań zarówno tych bieżących, jak i przyszłych. Dzięki metodom dr Horna nie dasz się zaskoczyć konkurencji i opracujesz wygrywającą strategię, która pozwoli Ci stać się silnym graczem na Twoim rynku.

Więcej informacji znajdziesz w broszurze – pobierzesz ją za darmo. Nie strać okazji do spotkania z ekspertem i zgłoś udział w sesji już dziś!

Program sesji 3

10:00

Studio ICAN Przywitanie

10:10

Jak nowe realia rynkowe wymuszają konieczność nowego podejścia do konkurencji

dr Witold Jankowski, ICAN Institute

  • Strategia konkurencyjna: główne szkoły i podejścia, ich zastosowanie i ograniczenia.
  • Konkurencja w branży, a konkurencja w ekosystemie.
  • Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej, a na czym jej utrzymywanie?
  • Symetryczna i asymetryczna konkurencja: różnice i ich implikacje.
  • Taktyki i metody: judo, sumo, aikido i podejście „bokserskie” – na czym polegają i kiedy mają zastosowanie?
  • Hiperkonkurencja: jak grać i wygrywać w warunkach intensywnej rywalizacji?
  • Niepewne i turbulencyjne środowisko: jak wpływa na strategię konkurencyjną?
  • Konkurowanie w erze AI.

10:45

Sesja Q&A z dr Witoldem Jankowskim

11:00

Studio ICAN

11:10

AI w sercu operacji: Jak dane i sztuczna inteligencja budują przewagę konkurencyjną?

Krzysztof Sobieszek

  • Jak zbieranie, organizowanie i wykorzystywanie danych staje się fundamentem sukcesu w transformacji AI, budując nowoczesne modele biznesowe oparte na danych.
  • Praktyczne przykłady, jak AI może usprawnić kluczowe obszary działalności, redukując koszty, zwiększając efektywność i eliminując błędy operacyjne.
  • Jakie zmiany strukturalne są niezbędne, aby firmy mogły w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i wspierać innowacyjność oraz elastyczność operacyjną.
  • Dlaczego budowanie skutecznych partnerstw technologicznych jest kluczowe dla sukcesu AI oraz jak tworzyć ekosystem współpracy, który napędza innowacje.

11:35

Sesja Q&A z Krzysztofem Sobieszkiem

11:45

Studio ICAN

11:50

Zwinna strategia konkurencyjna: spojrzenie wewnątrz i na zewnątrz

Filip Orliński

  • Środowisko rynkowe: dlaczego kluczowe jest nieustanne słuchanie i analizowanie sygnałów z rynku?
  • Rola danych: jak analiza danych wspiera budowanie strategii i taktyki w zmieniającym się otoczeniu?
  • Elastyczność organizacji: znaczenie szybkiego podejmowania decyzji i dostosowywania struktury firmy do nowych wyzwań.
  • Zaangażowanie organizacji i pracowników: jak skutecznie angażować zespół w budowę strategii, jej komunikację i wdrażanie zmian?
  • Naprawa silnika w trakcie lotu: jak reagować na wyzwania i wprowadzać zmiany, jednocześnie utrzymując ciągłość działania firmy?

12:15

Sesja Q&A z Filipem Orlińskim

12:25

Przerwa

12:45

Strategia konkurencyjna 5.0: jak wygrywać ze „starymi” i nowymi rywalami

dr John Horn

  • Jakie są typy konkurentów i ich główne cechy – nowi gracze, innowatorzy, konkurencji publiczni i prywatni, przedsiębiorcy.
  • Jak przewidywać reakcje konkurencji na różne działania rynkowe oraz jakie czynniki mogą wpływać na ich decyzje.
  • Jak „wejść” do głów swoich rywali dzięki 4 etapowemu procesowi analizy konkurencji.
  • Dlaczego nawet z pozoru irracjonalne zachowania rywali mają swoje realne podstawy i jak je odkryć?
  • „Analizuj i rządź”, czyli jak wykorzystać informacje o działaniach konkurentów, aby stworzyć trwałą przewagę rynkową dla swojej firmy.
  • Jak dostosować strategię do konkurentów o różnych zasobach i możliwościach, od mniejszych graczy po gigantów branżowych.
  • Jak skutecznie integrować analizę konkurencji z wewnętrznymi procesami decyzyjnymi, aby podejmować lepsze decyzje strategiczne.
  • Metody analizy konkurencji oraz narzędzia do poprawy zdolności firmy do przewidywania i reagowania na działania rywali.

13:30

Sesja Q&A z dr Johnem Hornem

13:50

Studio ICAN

13:55

TBA

14:20

Sesja Q&A

14:30

Studio ICAN - zakończenie sesji 3 Elite Leadership Program
Forma wydarzenia
Online
Termin
6 marca 2025
Oprócz udziału zyskujesz dodatkowo
Dostęp do transmisji na żywo
Dostęp do nagrań i materiałów prelegentów
Wywiady z prelegentami
Możliwość zadania pytań ekspertom
Tłumaczenie symultaniczne
Kontakt
Magdalena Witek
Magdalena Witek
Dyrektor Struktury Sprzedaży, ICAN Institute

Kup 5 sesji programu rozwojowego i ciesz się rabatem z bonusami

Udział w dedykowanym warsztacie stacjonarnym

Poznaj ciekawe osoby ze świata biznesu i zainspiruj się na warsztacie, który odbędzie się podczas konferencji Trendy HR (czerwiec 2025).

Prestiżowy certyfikat potwierdzający udział

Wzmocnij swoją markę osobistą rozpoznawalnym na rynku certyfikatem.

Rabat 30% na platformę e-learningową

Zyskaj bazę ponad 40 certyfikowanych kursów online z kluczowych dziedzin biznesu.

Członkostwo w elitarnym Klubie Absolwenta ICAN

Dołącz do inspirującej społeczności liderów z całej Polski i wymieniaj się doświadczeniami.

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem. Omówimy Twoje potrzeby rozwoju i pomożemy podjąć decyzję o udziale w programie.

Magdalena Witek

Dyrektor Struktury Sprzedaży, ICAN Institute
Od 25 lat nieustannie dzielimy się najlepszymi praktykami w zakresie zarządzania i sprzedaży. Jedno jest niezmienne - właściwy dobór szkoleń zaczyna się od otwartej rozmowy. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach, a pomogę wskazać Ci właściwy kierunek rozwoju.

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą!

Często zadawane pytania

Nie, nie potrzebujesz żadnego oprogramowania. Otrzymasz na podany przez siebie adres e-mail link do transmisji konferencji, który otworzy się w przeglądarce. Polecamy jedynie sprawdzić swoje połączenie internetowe przed rozpoczęciem konferencji i upewnić się, czy jest ono stabilne. Dzięki temu możesz oglądać konferencję na dowolnym urządzeniu.

Pytania do prelegentów możesz zadawać bezpośrednio na czacie, który jest moderowany przez nasz zespół.

Certyfikat uczestnictwa otrzymasz w wersji elektronicznej na adres e-mail podany podczas rejestracji na wydarzenie. Warto pochwalić się w nim swojej sieci kontaktów dla wzmocnienia marki osobistej i wzbogacenia profilu.

W przypadku problemów technicznych takich jak trudności z dźwiękiem lub obrazem, sprawdź swoje ustawienia i połączenie internetowe. Upewnij się, że nie masz wyciszonego dźwięku, a połączenie jest stabilne. Możesz również skontaktować się z nami telefoniczne pod numer 22 250 11 44 lub email infolinia@ican.pl.